به گزارش ایرنا، عبدالله نادری سه شنبه شب در نشست حفاظت منابع آب شهرستان دشتی افزود: بارندگی های بسیار خوب در سال آبی جاری باعث بهبود وضعیت منابع آبی و افزایش تولید محصول کشاورزی در شهرستان شده است.
نادری افزود: با وجود بارش های بسیار خوب هنوز دشت های آبی شهرستان دشتی دروضعیت منفی است و صرفه جویی در مصرف، اجرای طرح های نوین آبیاری تحت فشار، آبخیزداری برای تقویت سفره های زیر زمینی و برخورد با متخلفان به منابع آبی و پرکردن چاه های غیر مجاز در دشت های آبی این شهرستان باید تداوم داشته باشد.
فرماندار دشتی اضافه کرد: در یکسال گذشته از 40 مورد انتقال آب از منابع آبی به صورت غیر مجاز به اراضی کشاورزی در این شهرستان جلوگیری شد و با تلاش نیروهای حفاظت منابع آب وهمکاری بسیار خوب مردم هیچ چاه غیر مجازی دردشتی حفر نشده و تخلفی نیز در زمینه کف شکنی و لایروبی رخ نداده است.
وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست در زمینه انتقال آب، حفر چاه غیر مجاز و کف شکنی تمهیدات لازم اتخاذ کرده و برای صیانت از منابع آبی با متخلفان هیچ‌ گونه مماشات و مدارایی نداشته باشند.
نادری ادامه داد: با حمایت ویژه دولت از سال گذشته تا کنون با صرف 160 میلیارد ریال اعتبار در یکهزارو 350 هکتار از مزارع کشاورزی دشتی طرح آبیاری نوین تحت فشار اجرا شده که باعث صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی شده است.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.