به گزارش ایرنا، رضا جمالی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: ازمجموع این بازرسی ها سه هزار و 675 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش 443 میلیارد و337 میلیون و526 هزار ریال برای سیرمراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی بیان کرد: بازرسی روزانه از سطح عرضه کالا و خدمات، گشت های مشترک بازرسی با حضور دستگاه های نظارتی مرتبط، رسیدگی و بررسی به شکایات مردمی از جمله فعالیت هایی است که برای حفظ حقوق مصرف کنندگان است.
جمالی ادامه داد: پنج هزار و 965 مورد گزارش در بخش ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان در سال 97 دریافت شد که از این مجموع 2 هزار و 11 مورد قابل پیگیری بود که پس از نتایج بازرسی های صورت گرفته 955 مورد به عنوان متخلف صنفی شناسایی و برخورد قانونی شده است.
وی افزود: با جدیت هرچه تمام و با استفاده ازابزارهای متعدد مانند گشت های مشترک بازرسی، بازرسی روزانه از بازار، پایش قیمت ها، سامانه دریافت شکایات مردمی، استفاده از بازرسان افتخاری، تشکیل نشست های مختلف با دستگاه های اجرایی مرتبط و غیره تلاش می شود تا برخی از مشکلات موجود در بازار برطرف و آرامش نسبی برای مصرف کنندگان کالا و خدمات فراهم شود.
جمالی بیان کرد: از شهروندان انتظار است درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت، صدور نکردن صورتحساب مورد خود را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گزارش کنند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.