محمد قاسمی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در پی دریافت گزارش مبنی بر وجود آلودگی در 15 مایلی جنوب غربی جزیره خارگ، هماهنگی های لازم برای عملیات پاک سازی صورت گرفت و2 فروند یدک کش به همراه شناور ناجی ٩ به محل عملیات اعزام شدند.
وی اظهار داشت: با رسیدن تیم های اعزامی به موقعیت اعلام شده عملیات لازم برای برطرف کردن آلودگی نفتی ظرف مدت چهار ساعت انجام شد.
وی یادآور شد: همچنین قبل و پس از انجام عملیات به منظور بررسی بهتر منطقه برای رفع آلودگی، پایشی توسط جایروپلن ( هواپیمای فوق سبک با بال چرخنده) متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی انجام گرفت.
قاسمی اضافه کرد: این نخستین عملیات پایش مقابله با آلودگی توسط جایروپلن خریداری شده است که درفاصله 50 مایلی از بندر بوشهر و در 15 مایلی جنوب غربی جزیره خارگ با موفقیت انجام شد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: علت وقوع این آلودگی نفتی توسط کارشناسان در دست بررسی است.
قاسمی یادوآور شد: با استفاده از این هواپیمای جایروپلن (اتوجایرو) امکان جست و جو و نجات دریایی، پایش های ساحلی، مقابله با آلودگی های دریایی وارتقا ایمنی در محدوده آب های استان بوشهر فراهم شده است.
وی اضافه کرد: این هواپیما از نوع ela07 است و قابلیت پرواز تا 500 کیلومتر و ارتفاع 12 هزار پا را داراست.
قاسمی گفت: با گرفتن مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور و همکاری اداره کل فرودگاه ها و هوا دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از این به پس پروازهای عملیاتی مورد نیاز توسط شرکت راهبر این اداره کل انجام می شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.