به گزارش ایرنا، میلاد آزموده پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: اعضای کمیته تحقیقات دانشجویی پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس در تعطیلات نوروزی با حضور منسجم در این موزه اطلاعات کامل و جامعی درباره تاریخ پزشکی در بندر‌ها و سواحل خلیج‌فارس به بازدیدکنندگان ارائه کردند.
وی ادامه داد: امسال علاوه بر گردشگران داخلی گردشگرانی از فرانسه، آلمان و روسیه نیز از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بازدید و با داشته‌های غنی تاریخی ایرانیان بیش‌ازپیش آشنا شدند.
آزموده افزود: چند نفر از بازدیدکنندگان برای اهدای اشیا تاریخی پزشکی خود مشتاق شدند که پس از بررسی‌های کارشناسی و باستان‌شناسی در صورت داشتن قابلیت نمایش در موزه به‌صورت دائم و یا موقت در اختیار موزه قرار می گیرند.
وی یادآور شد: هموطنانی که ابزارهای پزشکی قدیمی در اختیاردارند، می‌توانند با اهدای آنها به موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس، در توسعه و نمایش داشته‌های تاریخی ایران به جهانیان سهیم باشند.
آزموده گفت: این اشیا می‌توانند به‌صورت دائم و یا موقت با درج نام اهداکننده در اختیار موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر قرار گیرند و با این کار میراث خانوادگی‌ آنها به میراث ملی تبدیل می‌شود.
موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس به‌عنوان دومین موزه تاریخ پزشکی کشور و یازدهمین موزه در نوع خود در آسیا در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده و با دارا بودن 14 گالری اشیا و آثار پزشکی در تمدن‌های مختلف از دوران عیلام تا دوره معاصر در عمارت تاریخی فرهنگی دهدشتی در محله کوتی بوشهر مستقر است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.