به گزارش ایرنا، سردار رستم قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از فازهای 22تا 24 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: روزهایی که تحریم‌ها علیه ایران آغاز شد غربی‌ها می‌خواستند پروژه‌های پارس جنوبی متوقف شود اما با یاری پروردگار طرح ها متوقف نشد و امروز شاهد تکمیل بیشتر فازهای پارس جنوبی هستیم که این موضوع نشانگر توانمندی صنعت ایران است.
وی اضافه کرد: در سفر مقام معظم رهبری به عسلویه در سال 1390 ایشان تصمیم‌هایی گرفتند و امروز با توجه به آن تصمیم‌ها و توصیه‌ها شاهد برداشت حداکثری از پارس جنوبی هستیم.
قاسمی ادامه داد: ناحیه2 پارس جنوبی درست در زمانی شروع شد که رئیس جمهوری وقت آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران شروع می‌شود و بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که قرار بود از خارج از کشور به ایران بیاید ایکوت شد اما با این وجود همه این فازها توسط ایرانیان ساخته شد.
عضو شورای مشورتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: در شرایط کنونی می‌توان گفت امروز ما در صنعت نفت وابستگی بسیار کم به کشورهای دیگر داریم و در برخی حوزه‌ها نیز هیچگونه وابستگی نداریم.
قاسمی یادآور شد: این مهم حاصل تلاش و زحمات جوانان ایرانی است که دولت‌های مختلف در آن نقش داشته‌اند.
وی بیان کرد: تحریم‌ها ظلم بزرگ به مردم ایران است و غربی‌ها قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند.
قاسمی افزود: حتی در مواردی همچون دارو و غذا هم که می‌گویند ایران تحریم نیست دروغ می‌گویند.
وی ادامه داد: با وجود این تحریم‌ها، همه جوانان ایرانی و صنعت‌گران و مهندسان کشورمان توانستند تهدیدهای تحریم را تبدیل به فرصت کنند و پارس جنوبی امروز نتیجه این اقدام و تصمیم هاست.
قاسمی گفت: ایران کشور جوانی است و توانمندی و هوش استعداد ایرانی‌ها در دنیا زبانزد است.
وی گفت: امروزه بخش بزرگی از پارس جنوبی که نتیجه توانمندی ایرانیان و مهندسان ایرانی است و در شرکت‌های دانش بنیان و عرصه‌های مختلف این توانمندی و استعداد به عینه دیده می‌شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.