به گزارش ایرنا، بهمن گشتاسب روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر افزود: در این مدت 55 میلیون متر مکعب آب وارد رودخانه دالکی شد که هشت میلیون متر مکعب آن برای تامین آب نخیلات وارد شبکه و کانال آبرسانی نخلستان‌ها شده است.
وی بیان کرد: 49 میلیون متر مکعب روان آب نیز به رودخانه شاهپور دشتستان و 81 میلیون متر مکعب آب به رودخانه‌های مند دشتی، باغان، باهوش و دیگر رودخانه‌های فصلی استان بوشهر وارد شده است.
گشتاسب ادامه داد: سد رئیسعلی دلواری نیز در بارندگی‌های اخیر بیش از 195 میلیون متر مکعب روان آب در آن ذخیره شد و اکنون ظرفیت آن به 288 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی یادآور شد: سال گذشته تا این روز 129 میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره بود که امسال با افزایش بیش از 2 برابری همراه شده است.
گشتاسب ادامه داد: در 13 روز امسال بارش‌های مطلوبی در استان بوشهر ثبت شده به نحوی که در تالاب حله 42.5 میلی متر، مند 28.5 میلی متر و دیگر نقاط کمتر از 19 میلی متر بارش باران ثبت شده است.
وی افزود: در سال آبی جاری تاکنون استان بوشهر 340 میلی متر بارش تجربه کرده که تحقق بارندگی سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندت مدت مشابه 146 درصد بوده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.