دبیر اجرایی این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: نخستین جشنواره بین المللی آنلاین پویانمایی کشور با هدف کار آفرینی و کشف استعداد برگزار خواهد شد.
حمید حق جو افزود: 'انیمیشن بوشهر' نخستین جشنواره آنلاین انیمیشن و جلوه های ویژه کشور است که پس از یک سال مطالعه و بررسی با حضور شناخته شده ترین استادان و هنرمندان انیمیشن ایران و جهان در بهار 98 فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: جشنواره های آنلاین به علت اینکه محدود به مکان و طی مسافت های طولانی و طاقت فرسا نیستند براحتی و با کمترین و ارزان ترین حالت ممکن قابلیت برگزاری دارند.
حق جو یادآور شد: هنرجویان و انیمیشن سازان و هنرمندان دیجیتال علاقه مند با پر کردن فرم جشنواره و ارسال اثر و نمونه کار و بارگذاری آن در سایت می‌توانند در جشنواره شرکت و رتبه خود را در میان هزاران نفر در کشور و جهان بسنجند.
وی بیان کرد: کشف و شناسایی افراد مستعد و ایجاد فرصت های مختلف برای اهالی انیمیشن و هنرهای دیجیتال و سی جی آی (تصاویر تولید شده با کامپیوتر) از جمله ماموریت اصلی مسئولان برگزاری برای جشنواره انیمیشن بوشهر است.
وی افزود: این جشنواره ماموریت و هدف خود را در تشکیل فضایی برای دیده شدن هنرمندان و ایجاد فرصت های موثر برای آنان تعیین کرده است.
حق جو ادامه داد: شاید در شهرها و روستاهایی در نقاط مختلف کشور افرادی باشند که با اندکی توجه و حمایت بتوانند مرزهای انیمیشن و جلوه های ویژه کشور و غنای آن را وسعت ببخشند که در این ارتباط فستیوال آنلاین فرصت بسیار مناسبی برای تحقق این مهم است.
طراح و ایده پرداز جشنواره بین المللی آنلاین (انیمیشن بوشهر} گفت: سامانه این جشنواره تولید شده تا بتواند آرزوهای دوستداران هنرهای انیمیشن و سی جی آی را در حد وسع و توان برآورده کند.
وی یادآور شد: این سامانه در آینده ای نزدیک از فازهای دیگر خود رونمایی می کند که امیدواریم مرزهای انیمیشن و جلوه های ویژه ایران را گسترش دهد.
حق جو اظهار داشت: آدرس سایت جشنواره به نشانی http://festival.n3artstudio.com و بخش های جشنواره انیمیشن، موشن گرافیک، تصاویر تولید شده با کامپیوتر (سی جی آی)، ویدئو بازی، عکاسی انتزاعی، نماهنگ (جلوه های بصری) و اپلیکیشن با تم هنر است.
وی یادآور شد: آخرین زمان تحویل آثار بخش ملی 20 مرداد ماه سال جاری است و زمان پایان آثار بین المللی نیز در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.