به گزارش ایرنا، مردم ایران همواره نشان دادند که در روزهای سخت به یاد هموطنان خود هستند و درمواقع بروز زلزله و سیل و سایر حوادث طبیعی به یاری همنوعان خود می شتابند.
مردم و مسئولان گناوه و دیلم نیز که همواره نوع دوستی خود را در برهه های مختلف به منصه ظهور گذاشتند شب گذشته که مسافران و گردشگران بی شماری به سرپناه مطمئن و امن نیاز داشتند، صحنه های زیبایی از ایثار و گذشت و کرامت را خلق و درمنازل، حسینیه ها و مساجد و ادارات را روی هموطنان باز و با استقبال گرم میهمان نوازی کردند.
شب گذشته یکی از شب های فراموش نشدنی برای مردم این مناطق بود که ثابت کردند حاضرند در مواقع نیاز و ضرورت از خوشی و راحت های خود بگذرند تا بتوانند به نوعی خود را شریک همنوعان خود در زمان گرفتاری ها بدانند.
مردم این دیار باحضور خودجوش خود در زیر بارش شدید باران به کمک همنوعان خود شتافتند و فرهنگ همدلی ، نیکوکاری و تبادل مهرورزی را تجلی بخشیدند.
مسئولان این شهرستان ها نیز با مدیریت جهادی وارد عمل شدند و فرمانداران تمامی ادارات را ملزم به باز کردن ادارات روی هموطنان کردند.
میهمانان نورزوی اسکان یافته حرکت نوع دوستانه مردم و مسئولان این شهرستان را بسیار باارزش دانستند و از آنان تقدیر کردند.
یکی از میهمانان نوروزی که از تهران به گناوه عزیمت کرده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: اقدام مسئولان و مردم این شهرستان در پناه دادن خانواده و دیگر هموطنان ارزشمند و نمی دانم با چه زبانی از آنان تقدیر کنم.
حسن نجفی افزود: فرزندم از این اقدام خوشحالش د و مرتب صلوات می فرستاد و می گفت خدایا امیدواریم دیگر گردشگران نیز مثل ما سرپناهی داشته بانشد.
فرماندارگناوه گفت: مدیریت بحران این شهرستان و کمیته های ستاد خدمات سفر نهایت تلاش خود را برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی در این شهرستان بکار بردند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: تمامی ادارات و نهادهای این شهرستان دستور داده شد که ادارات خود را روی هموطنان بازکنند تا آنان اسکان یابند.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه شمار زیادی از هموطنان نوروزی در این شهر نیاز به مکان امن داشتند، مساجد و حسینیه ها و سالن های ورزشی باز و همگی پر شد.
وی گفت: شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بدلیل تکمیل شدن مکان های پیش بینی شده در شهرو روستاهای همجوار اسکان یافتند.
پاک نژاد از همکاری و مساعدت مردم متدین و تمامی هیات های امنای مساجد و حسینیه ها در پناه دادن به هموطنان تقدیر کرد.
فرماندار دیلم گفت: باتوجه به بارندگی های چند روز اخیر بویژه شب گذشته ، اعضای ستاد خدمات سفر این شهرستان و ادارات در آماده باش کامل بسر می برند.
عبدالامیر قاسمی افزود: برای اسکان موقت میهمانان نوروزی علاوه بر همکاری متعهدانه و خالصانه مسئولان این شهرستان، مردم نیز خودجوش به کمک هموطنان شتافتند و با همکاری و همدلی، زیباترین صحنه های نوع دوستی و جلوه های مهربانی و ایثار را به نمایش گذاشتند.
وی گفت: در این ارتباط منازل مردم و اماکن مذهبی روی گردشگران باز و به بهترین شکل از آنان استقبال و پذیرایی شد.
فرماندار دیلم از همه مسئولان محلی و اعضای شورای اداری و مدیریت بحران و هیات های مذهبی و مردم متدین این شهرستان در اسکان دادن هموطنان نوروزی تقدیر کرد.
شهرستان های گناوه و دیلم از نقاط مهم گردشگرپذیر استان بوشهر هستند.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.