به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمند زاده روز سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌‌های گردشگری دریایی در بندر بوشهر افزود: روزانه 6هزار و 200 گردشگر دریایی با 29 کشتی و لنج تفریحی از سواحل این استان استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: از این شمار 2 هزار نفر با 9 فروند کشتی و 13 فروند لنج در شهرستان بوشهر و چهارهزار و 200 گردشگر دیگر هم با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندرها جابه‌جا می‌شوند.
ارجمند زاده یادآور شد: صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی 2 قایق در کنار لنج‌های گردشگری، همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جدا سازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر از فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی استان بوشهر است.
وی گفت: در ارتباط با فعالیت شناورهای تفریحی در هنگام شرایط نامساعد جوی نیز تدابیر لازم برای ممانعت از فعالیت آنها پیش بینی شده است.
ارجمند زاده ادامه داد: فعالیت گردشگری دریایی از دیروز به علت شرایط نامساعد جوی و دریایی متوقف شده و پس از بهبود شرایط از سر گرفته می‌شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.