حجت الاسلام یوسف جمالی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وجود بیش از 36 میلیون جوان ایرانی مهمترین ظرفیت در دهه پنجم انقلاب به شمار می رود و استفاده نکردن از این ظرفیت موفق نشدن انقلاب را رقم می زند.
وی بیان کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب حل بسیاری از مشکلات جامعه به دست جوانان متعهد و توانمند است که باید از حضور این قشر برای توسعه و پیشرفت کشور بهره برد.
جمالی اضافه کرد: استفاده از جوانان مومن، پویا، متخصص و مسلط در بخش های مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: آموزش ها در مقاطع مختلف باید به نحوی باشد که بتوانیم جوانانی مسئول، متخصص و متعهد تربیت و تحویل جامعه داد و این قشر با تخصص خود در بخش های اقتصادی میزان وابستگی اقتصادی کشور به نفت را کاهش دهند.
وی تاکید کرد: هدف حمله دشمن جوانان هستند چرا که آینده این انقلاب و نظام در دست جوانان متعهد و انقلابی است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب سبک زندگی اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.
وی تاکید کرد: امروز جهان غرب در قالب برنامه های مختلف در تلاش برای جایگزینی زندگی غربی به جای زندگی ایرانی - اسلامی است.
جمالی گفت: به دلیل اینکه ما قدردان بسیاری از ظرفیت ها و الگوهای خود نیستیم دشمن توانسته با برخی برنامه های انحرافی در این زمینه به وجود آورد.
وی ادامه داد: در مقابل تلاش دشمن برای فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی باید ارزشها، سبک زندگی و الگوهای اسلامی را با روش ها و ابزار روز به جامعه معرفی کرد.
جمالی اضافه کرد: اسلام در رابطه با سبک و تمام شئون زندگی اسلامی برنامه دارد وباید با شناخت و معرفی آن اصول به جامعه ،جلوی ترویج سبک زندگی شکست خورده غرب را گرفت.
وی تاکید کرد: برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه و مقابله با دسیسه های دشمن در این خصوص باید به صورت جهادی و هوشمندانه عمل کرد.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: مبارزه با فساد و عدالت لازم و ملزوم همدیگر هستند و نمی شود از عدالت صحبت کرد ولی با فساد مبارزه نشود برای رسیدن به عدالت باید با فساد مقابله و مبارزه کرد.
وی اظهار داشت: تاکید رهبرمعظم انقلاب بر مبارزه با فساد و وجود نگاه تیزبین به قوای سه گانه به معنی ساختاری بودن فساد در نظام جمهوری اسلامی نیست.
جمالی گفت: میزان فساد موجود در کشور قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست اما همین میزان کم هم قابل پذیرش و در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه عدالت به معنی مساوات نیست ادامه داد: در کنار توجه ویژه به محرومان غفلت از نیازمندان برای نظامی که در راستای عدالت ایجاد و حرکت می کند قابل قبول نیست.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.