به گزارش ایرنا، سعید محمد روز یکشنبه، در آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس‌ جنوبی ضمن تبریک به مناسبت افتتاح یکی از بزرگترین افتخارهای ملی کشور در حوزه صنعت نفت و گاز افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار دولت خدوم و در پیشانی مواجهه با توطئه‎های اقتصادی استکبار جهانی ایستاده است.
وی ادامه داد: افتتاح این ابرپروژه که طراحی و ساخت آن در اوج تحریم‌های ظالمانه و با تکیه بر توان و تخصص جوانان این مرزو بوم به انجام رسید در عمل بیانگر شکست مفتضحانه استکبار در تحریم این ملت بوده است و ما با انسجام و همدلی این تهدیدها را به فرصتی برای رشد و اعتلای نظام اجرایی و صنعتی در کشور تبدیل کرده‌ایم.
وی با بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان یک پیمانکار عمومی از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی اعم از مشاوران، پیمانکاران و سازندگان استفاده کرده و درغیاب شرکت‌های خارجی توانسته است طراحی، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌ها را 100درصد ایرانی و تامین کالاها را حدود 70 درصد با همت و توان داخلی به انجام برساند.
محمد اظهارداشت: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) توانسته است در پیچیده‌ترین عملیات فنی و مهندسی با حفر 300 کیلومتر چاه در فاصله 100 کیلومتری از ساحل عسلویه در قالب 76 حلقه با عمق حداکثر پنج هزار و250 متر، نصب هشت سکوی غول‌پیکر و اجرای 450 کیلومتر خط لوله 32 اینچ در زیر آب نسبت به استحصال و انتقال گاز از دریا به خشکی اقدام و به آرزوی دیرینه کشور مبنی بر پیشی گرفتن از قطر در برداشت از این میدان مشترک جامه عمل بپوشاند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: این پالایشگاه‌ها با تولید محصولات ارزشمندی شامل روزانه 100 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف خانگی، 152 هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پنج هزار و 800 تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، تولید پنج هزار و 500 تن گاز اتان برای خوراک پتروشیمی‌ها و 800 تن گوگرد در عمل می‌تواند در یک سال کل سرمایه‌گذاری انجام شده را که بالغ بر 12 میلیارد دلار است بازگشت دهد که مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی و خلق ثروت برای مردم خواهد بود.
وی بر ضرورت رسیدگی به وضع قراردادهای جاری و پرداخت مطالبات تاکید کرد و خواستار احداث پالایشگاه میعانات گازی در اراضی فاز 13 و واگذاری ساخت مجتمع تولید پلی‌اتیلن و پروپیلن به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا( ص) شد.
محمد گفت: استفاده از مدارک مهندسی و تجهیز کارگاه موجود، نزدیکی به مبادی خوراک، آبگیر سایت 2، اسکله تمبک و امکان استفاده از متریال مازاد فازهای 13 و 22 تا 24 از مزیت‌های رقابتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای این طرح‌ها خواهد بود.
وی یادآروشد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با تجربیات گران‌سنگ خود در اجرای این فازها و در حل مسائل مشابه در واحدهای 181 و 106 آمادگی دارد که توسعه فاز 11 را نیز به انجام برساند.
محمد افزود: امیدواریم طرح تحول صنعت دریایی در بخش شناوری تهیه و با دستورهای مسئولان مربوطه عملیاتی شود.
فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح شد.
6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.