به گزارش ایرنا حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در ادامه دور دوم سفرهای استانی و هفتمین سفر صبح امروز ( یکشنبه 26 اسفند) در راس هیاتی از طریق فرودگاه بین المللی خلیج فارس وارد عسلویه استان بوشهر شده بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیس جمهوری را در سفر یکروزه به استان بوشهر همراهی کردند.
16 نفر از اعضای کابینه نیز از روز گذشته (شنبه )به نمایندگی از دولت وارد بوشهر شدند و با شرکت در نشست های شورای اداری شهرستان ها با مطالبات مردمی و مشکلات این استان برای طرح در هیات دولت آشنا شدند.
همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز عصر روز شنبه وارد استان بوشهر شد و در نشست های جداگانه با فعالان سیاسی ، تجار و بازرگانان در جریان امور قرار گرفت.
دراین سفر وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فناوری و اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولان شرکت ملی گاز نیز به نمایندگی از دولت شماری از پروژه های مهم و زیرساختی دراستان بوشهر را کلنگ زنی و افتتاح کردند.
نخستین سفر رئیس جمهوری به بوشهر در آذرماه 1392 برای دلجویی از اهالی منطقه زلزله زده دشتستان انجام شد، دومین سفر روحانی نیز در دیماه سال 93 در قالب سفرهای استانی هیات دولت انجام و اسفند ماه 93، دیماه 94، فروردین 96 و شهریور97 دکتر روحانی برای افتتاح پروژه های نفت و پتروشیمی در پارس جنوبی به این استان سفر کرده است .
در سفر دی ماه سال 1393 رئیس جمهوری به بوشهر دولت 13 پروژه با اعتبار 6 هزار و 290 میلیارد ریال متعهد شد که مبلغ تخصیصی این سفر 420میلیارد ریال فراتر از تعهد دولت بوده است.
رئیس جمهوری در اجتماع مردم استان بوشهر در شهر کنگان گفت: می دانم برخی از شهرستان های این استان از جمله کنگان و عسلویه از لحاظ محیط زیست در رنج هستند که باید آن را حل کنیم.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی افزود: در همین جا به وزیران کشور، نفت، مسکن و راه شهرسازی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان های محیط زیست و برنامه و بودجه دستور می دهم بعد عید نوروز کمیته ای تشکیل و ظرف 3 ماه طرح خود را برای حل مشکل محیط زیستی این منطقه به دولت بیاورند.
وی ادامه داد: سه شهرداری و یک بخشداری جدید در استان بوشهر ایجاد شده و همچنان خواسته های مردم بطور جد مدنظر دولت است.
وی یادآورشد: در این راستا در این سفر برای 51 پروژ 1569 میلیارد تومان اختصاص می یابد که با این شرایط همه طرح های استان بوشهر باعث سربلندی و آبادانی بیش از پیش این استان خواهد شد.
روحانی گفت: بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می کنم و در هر سفر در این استان ما شاهد یک حرکت بزرگ در زمینه اقتصادی بوده ایم .
رئیس جمهوری افزود: از محبت مردم عزیز استان بوشهر در مسیر راه و اکنون در ورزشگاه با وجود تغییرات پیاپی آب و هوایی و ریزش باران الهی که با شور ، شوق و اشتیاق برای شنیدن سخنان یکی از خادمان خود در این ورزشگاه اجتماع کرده اند قدردانی می کنم.
6045/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.