به گزارش ایرنا، جمشید انصاری که روز یکشنبه به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیات دولت در شورای اداری شهرستان دیلم شرکت کرد، افزود: در شرایط سخت کنونی که دولت با آن دست به گریبان است باید تلاش کنیم خدماتی که برعهده دولت است به بهترین نحو به مردم ارایه شود و این مهم از وظایف اصلی تمامی دستگاه های اجرایی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: باید با جذب سرمایه گذار، زمینه های لازم برای تسهیل و تسریع درحوزه های گردشگری دریایی و دریانوردی بنادر استان بوشهر ازجمله شهرستان دیلم فراهم و بصورت ویژه دیده شود.
انصاری گفت: مسئولان محلی باید به دنبال سرمایه گذارانی باشند که سرمایه و دانش فنی لازم برای استفاده از دریا را بکار گیرند و از این منبع لایزال که متصل به اقیانوس در جنوب کشور است برای استفاده های کشاورزی و صنعتی بهره لازم برده شود.
وی اظهارداشت: موقعیت جغرافیایی شهرستان دیلم به گونه‌ای است که بر اقتصاد دریا محور استوار و به عنوان یک نعمت الهی برای درآمد و ارتزاق مردم این شهرستان از دیرباز تاکنون بوده است.
وی اظهارداشت: آب دریا ازمنابع عظیمی است که دراختیار ما قرار دارد و باید برای استفاده بهینه از این نعمت خدادادی برنامه‌ریزی های مدون و کارشناسی داشته باشیم .
انصاری بابیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس بهتر و زودتر ازاین منبع عظیم استفاده کردند، گفت: هم اکنون در برخی کشورهای همسایه از آب دریا برای شرب استفاده می شود اما آب شرب و مصرفی دیلم هنوز از استان کهگیلویه وبویراحمد تامین می شود.
وی ادامه داد: مردم این منطقه به عنوان مرزبانان و مرزداران درطول تاریخ از تمامیت ارضی کشور دفاع و نقش آفرینی کردند وهمیشه شاهد حماسه آفرینی مردمان دلیر و مبارز سواحل جنوبی کشور بویژه دراستان بوشهر بوده ایم که آخرین مرحله آن جنگ تحمیلی بود و بدلیل داران بودن مناطق نفتی در تهاجم گسترده دشمن قرار گرفت.
وی گفت: مردم این منطقه همیشه خود را موظف می دانستند که از استقلال و کیان کشور دفاع کنند و به همین میزان دولت نیز خود را وامدار آنان برای شتاب بخشیدن به توسعه این مناطق و حل مشکلات آنان می داند.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: استان بوشهر بلحاظ دسترسی به منابع نفتی وگازی از استان های برتر کشور است و باعث شده که دولت به این استان تعهد خوبی داشته باشد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در راس کاروان دولت تدبیر و امید برای دیدار مردمی، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران به استان بوشهر سفر کرده است.
6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.