به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر افزود: با بهره برداری از 82 آب شیرین کن در سطح کشور، انتظار می رود که 155 میلیارد لیتر در طول سال برای مصرف و استفاده بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: طرح آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر نیز با یکهزار و 310 میلیارد ریال اعتبار در مدت 2 سال اجرایی می شود.
وزیر نیرو در باره ملاحظات زیست محیطی ساخت آب شیرین کن ها بیان کرد: نه تنها آب شیرین کن ها بلکه هر پروژه ای در صورت درنظر نگرفتن ملاحظات زیست محیطی می تواند مخرب باشد.
اردکانیان ادامه داد: عمده ترین مشکلی که می تواند آب شیرین کن بر محیط زیست وارد کند تاثیر برآبزیان و اکوسیستم دریایی است که سعی ما این است با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا درعمق های قابل محاسبه پسماند آب شیرین کن ها وارد دریا شود که تاثیری بر دریا و موجوداتش نداشته باشد.
وی اظهارداشت: می توان با استفاده از تکنولوژی های روز، نمک حاصل از پسماند آب شیرین کن ها را به نمک جامد تبدیل و به عنوان یک منبع اقتصادی از آن استفاه کرد.
اردکانیان گفت: با توجه به مشکلات موجود برای تامین آب مصرفی و بهداشتی برای استان بوشهر به دنبال استفاده از منابع آبی دریا هستیم که در این ارتباط عملیات احداث سه پروژه آب شیرین کن امروز در این استان آغاز شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری یکهزار و 600 میلیارد تومانی ساخت سد دراستان بوشهر یادآور شد: علاوه بر پروژه های آب شیرین کن دراین استان، فعالیت هایی درعرصه ساخت سد نیز آغاز شده که سد رئیسعلی دلواری به مرحله بهره برداری رسیده و ساخت سدهای باغان، خائیز، باهوش دالکی و دشت پلنگ در دست اجراست.
اردکانیان بیان کرد: همان اندازه که ساخت این سدها و آب شیرین کن ها حائز اهمیت است نوع مصرف و چگونگی استفاده آن توسط مردم و دستگاه های اجرایی نیز مهم است.
وزیر نیرو همزمان با سفر رئیس جمهوری در قالب کاروان دولت تدبیر و امید روز یکشنبه به استان بوشهر سفر کرده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.