به گزارش ایرنا، جمشید انصاری که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری روز یکشنبه به گناوه سفر کرده بود در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: دراین ارتباط با تمهیدات اتخاذ شده شرایط احراز برای مدیریت جوانان و زنان تسهیل شده است.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در این ارتباط تسهیلاتی برای بانوان بنا به تاکید رئیس جمهوری ایجاد شده است افزود: طبق آمار نسبت زنان مدیر در بین مدیران کشور به 26 درصد رسیده و براساس هدف و برنامه ریزی صورت گرفته باید در پایان برنامه ششم به 30 درصد برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت های فنی صنعتی ندارند برای ایحاد اشتغال با مشکل مواجه هستند.
انصاری گفت: باید توضیح داده شود که صرف داشتن مدرک دانشگاهی بدون داشتن مهارت نمی تواند منجر به اشتغال شود.
وی افزود: برای سوق دادن فارغ التحصیلان به مهارت های فنی طرح کارورزی و مهارت آموزی در دستور کار دولت قرار گرفته تا بتوانند در بازار کار جذب شوند.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مناطق مرزی کشور بویژه استان هایی که مرز دریایی دارند بهترین فرصت و امکان برای مقابله با شرایط تحریم های دشمنان هستند.
وی گفت: استان بوشهر بدلیل دسترسی به آب های آزاد و بازارهای منطقه ای می تواند در شرایط دشوار و برای حل مشکلات اقتصادی کشور نقش و مسئولیت مضاعفی برعهده بگیرد.
وی اظهارداشت: امروز اگر واحدهای صنعتی برای تامین مواد اولیه بدلیل تحریم دچار مشکل هستند و در مبادلات مالی و ارزی مشکلاتی داریم باید به این استان ها و قابلیت های آنان به عنوان یک فرصت و قابلیت استفاده کنیم.
وی گفت: امیدواریم با قابلیت و ظرفیت هایی که این مناطق دارند برای حل مشکلات کشور در شرایط بحرانی بکار گرفته شوند و مردم نیز متعهدند که دولت را در سختی ها کمک کنند ودولت هم مشکلات آنان را برطرف کند.
انصاری افزود: تجربه نشان داده در زمان جنگ و دوران هایی که با تحریم های متعددی مواجه بودیم این نوع مناطق خوب توانسته اند درکمک به اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.
معاون رئیس جمهوری به سابقه و قدمت استان بوشهر در امر مبادلات تجاری اشاره کرد و گفت: استان بوشهر برپایه اقتصاد دریا محور است و اقتصاد مردم و همه فعالیت هایی که در آن وجود دارد متاثر از دریا است.
وی ادامه داد: دراستان بوشهراگر مشکل معیشتی برای مردم آن بوجود آمد یک جایی اشکال دارد و نباید این فکر را کرد که اشکال از دولت و ضوابط و مقررات دولتی است.
وی بیان کرد: همه اشکالات مربوط به دولت و ضوابط و مقررات دولتی نیست بلکه جاهایی از کار اشکال دارد که فقط می توان آن را در منطقه پیدا و با بررسی های محیطی و شرایط خود شناسایی و برای آنها برنامه ریزی و تلاش کرد.
وی بیان کرد: نمایندگان دولت در حوزه های تخصصی خود مسئولیت اجرایی دارند و برای پیشبرد سیاست های دولت برای حل مشکلات مردم باید اهتمام جدی ورزید و مجدانه گام بردارید.
انصاری، به سیاست دولت در بخش بحران آب اشاره کرد و گفت: تامین آب شرب و مورد نیاز مردم و صنایع در استان بوشهر وهمه استان های ساحل جنوبی کشور باید از آب دریا استفاده شود.
معاون رئیس جمهوری نسبت به پیشنهاد فرماندار گناوه درباره احداث آب شیرین کن در این منطقه ابراز رضایت کرد و افزود: این پیشنهاد طرح توجیهی اقتصادی خوبی دارد و اگر سرمایه گذارانی دراین زمینه ورود کنند حمایت موثری ازطریق صندوق توسعه ملی خواهند شد و وزارت نیرو تعهدات خوبی در قبال خرید آب شیرین به عمل خواهد آورد.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در راس کاروان دولت تدبیر و امید برای دیدار مردمی، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران به استان بوشهر سفر کرده است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.