به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی شنبه شب در نشست با سمن ها و فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان عسلویه استان بوشهر افزود: در کشور هر وقت تصمیم به حل مشکلات مردم بصورت جدی گرفته می شود همیشه عده ای در مخالف با آن فعال شده و کارشکنی می کنند.
وی یادآورشد:هر ایرانی بدون توجه به مذهب، قومیت، حق شغل و تحصیل دارد این قانون است ولی در اجرا با سلیقه ها و افراطی گری با مشکل مواجه می شود.
یونسی ادامه داد: برخی خرده فرهنگ های ناسالم بر سرراه انجام اصلاحات اجتماعی مانع ایجاد می کند که این موضوع نیازمند ساماندهی است.
وی گفت:در این راستا مشکلی مانند آلایندگی عسلویه شیعه و سنی را نمی شناسد و همگان موظف به تلاش برای حل آن هستند.
نماینده رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اظهارداشت: در این ارتباط باید مسئولان محلی این مشکل را حل کنند که زمینه تحقق این مهم حمایت و کمک مسئولان مافوق آنهاست.
یونسی افزود: مردم عسلویه مستحق خدمات بیشتری هستند و آنها باید از این وضعیت کنونی خارج شوند.
وی گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد شهرستان عسلویه در راستای رفع مشکل های مردم بسیار ارزشمند است و اعضا این سمن ها نمونه ای از انسان های مسئولیت شناس است.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: انجام امور مهم نیازمند پیوست فرهنگی است که پایداری امور کمکی شایان می کند.
یونسی گفت: رشد فرهنگی مردم زمینه انجام کارها را فراهم می کند و گرنه با نگاه صرف به اقدام های دولت کارها به سرانجام نمی رسد.
تبعیض در اشتغال، محرومیت بانوان، فقدان امکان های تفریحی در عسلویه، حذف فرم های شیعه و سنی در فرم استخدام و جایگزن کردن عنوان های ایرانی و غیر ایرانی، ساماندهی وضعیت آلایندگی، رفع معضل بیکاری، توزیع مناسب حق آلایندگی بین مردم، مشکل صدور قبض های آب و برق نجومی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست از سوی سازمان های مردم نهاد شهرستان عسلویه بود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.