به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی روز شنبه در نشست با روحانیون و ائمه جمعه عسلویه استان بوشهر افزود:دعوت همراه با زور مردم به یک دین و آیین منجر با ایجاد خشونت و درگیری می شود.
وی با بیان اینکه خداوند نزاع و درگیری را قبول ندارد از این رو هیچکس حق ندارد خود را برتر از دیگران ببیند مگر با تقوا اظهارداشت: هر گونه دعوت باید با عقل، تدبیر و درایت انجام شود زیرا خداوند خشونت را نهی کرده است.
یونسی ادامه داد: امکان ندارد تفاوت ها از بین رود از این رو باید مسابقه و رقابت در تقوا باشد و راه تحقق این مهم در پذیرش تقواست.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی یادآورشد:باید براساس تفاوت ها دیگران را بپذیریم زیرا هر کس در جای خودش عزیز و محترم است و در این رابطه قرآن همه را دعوت به برادری و پذیرش یکدیگر کرده است.
وی در ارتباط با مشکلات شهرستان عسلویه نیز گفت: مشکلات این منطقه همانند آب و اشتغال به راحتی قابل حل است.
یونسی افزود: مسئول آلودگی این منطقه صنعت گاز است و باید این مشکل را حل کند زیرا مشکلات این چنینی قابلیت حل شدن دارد و در این زمینه دولت نیز وظیفه پیگیری دارد.
وی بیان کرد: باتوجه به شرایط موجود روحانیون نیز باید از دولت و نظام حمایت و کمک کنند تا مشکلات با همبستگی حل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: در ارتباط با آلایندگی منطقه عسلویه اقدام هایی صورت گرفته و مقرر شده این موضوع در سطح سران قوا پیگیری شود.
مجید خورشیدی افزود: سهم اشتغال مردم این منطقه نیز پایین است و این مطالبه بحقی است که امیدواریم در این سفر هیات دولت به استان بوشهر شاهد خبرهای خوبی پیرامون آن باشیم.
وی گفت: در ارتباط با کمبود آب آشامیدنی نیز اقدام هایی انجام شده ولی باید اعتبارات ارزی تخصیص یابد تا این مشکل به شکل مطلوب تری حل شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.