به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عبدالحسین عیدی چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت روز شهدا در مسجدالنبی (ص) گناوه افزود: همه اعمال و رفتار آمریکایی ها از ورود زیردریایی تامکالمات ناوها در محل مستقر شده در خلیج فارس ثبت و ضبط می شود.
وی اظهارداشت: در دی ماه سال 1394 در چند مایلی جزیره فارسی تفنگداران آمریکایی یک خطای محاسباتی انجام دادند و توسط منطقه دوم نیروی دریایی دستگیر و به التماس افتادند، اما یک روز قبل اوباما رئیس جمهوری وقت، اذعان کرده بود که هیچ کشوری توان رویایی با نیروی دریایی و قدرت نظامی آمریکا را ندارد.
مسئول عملیات تیپ تفنگداران حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: پس از24 دستگیری آمریکایی ها، برای وزارت امورخارجه ایران پیام دادند و بخاطر موضوع برجام به التماس افتادند که آنان را آزاد کنند.
وی بیان کرد: این نمونه ای از اقتدار سپاه بود که از کوچکترین حرکت آنان غافل نشدند و و فکر می کردند در دریا هر کاری خواستند، می توانند انجام دهند.
وی گفت: فاصله ای که ناوهای آمریکا با شناورهای ما دارند از کل آب های سرزمین دور و در آب های بین المللی گشت می زنند.
عیدی، به اهداف تشکیل گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: هدف این گروه وحشی شکست دادن محور مقاومت و نفوذ به ایران بود.
وی افزود: کسانی که می خواستند محور مقاومت شکسته شود، شایعاتی باعنوان اینکه مدافعان حرم برای پول و دلار با داعشی ها می جنگند در فضای مجازی مطرح کردند و با این حرکت می خواستند بر اذهان عمومی تاثیر بگذارند.
وی که مدافع حرم در سوریه است گفت: مدافعان حرم تنها به خاطر عشق وعلاقه به ائمه اطهار(ع) می جنگیدند و سرافرازانه بر گروه تروریستی داعش پیروز شدند.
مسئول عملیات تیپ تفنگداران حضرت امیرالمومنین (ع) افزود: درحالیکه در دوران های تاریخی گذشته ایران، خاک کشور توسط بیگانگان ذره ذره جدا شد اما شهدای والامقام در جنگ تحمیلی اجازه ندادند یک وجب از خاک عزیزمان به تصرف دشمن در آید.
وی گفت: شهدا چشم و چراغ ملت هستند و همه باید مرهون و مدیون این عزیزان باشیم.
عیدی، با تقدیر از برگزارکنندگان این آیین معنوی اظهارداشت: شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس شهدای بزرگواری تقدیم میهن و انقلاب کرد و تنها در عملیات فتح المبین 22 شهید از این منطقه به لقاء الله پیوستند.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نبی اکرم (ص) مسجدالبنی گناوه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست و این برنامه ارزشمند سنگری برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام است.
سرهنگ عابدین عباسی افزود: ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری ملت در جهان می درخشد و پاسداشت یاد و خاطره این عزیزان نقشی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
وی یادآور شد: این پایگاه در طول سال برنامه های مختلفی به مناسبت های مختلف برگزار می کند.
در این آیین که با همکاری هیات امنا و پایگاه مقاومت بسیج مسجدالنبی اکرم (ص) و بنیادشهید و امورایثارگران گناوه برگزار شد از تمثال 14 شهید این محله رونمایی شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس 230 شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.