به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در جلسه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر افزود: دریا و ساحل از جمله ظرفیت های مهم برای هر استان و کشور است که نباید تنها برای صید و پرورش ماهی و میگو مورد استفاده قرار گیرد بلکه باید درتوسعه علوم و فنون دریایی نوین از این ظرفیت استفاده شود.
وی بیان کرد: دریا و گرما در استان بوشهر ظرفیتی مهم برای سرمایه ‌گذاری دربخش‌ های تولید محصولات کشاورزی و آبزیان فراهم کرده است که باید از این قابلیت بهره ‌وری مطلوب شود.
گراوند اضافه کرد: با توجه به ارزش قابل توجه اقتصادی و غذایی آرتمیا نسبت به میگو تولید و پرورش این گونه علاوه بر ارزآوری سبب توسعه و اشتغال پایدار می‌ شود.
وی تاکید کرد: برای بهره گیری هر چه بهتر از این قابلیت ها تدوین نقشه راه زیست فناورانه در استان بوشهر ضروری است برهمین اساس طرح‌ های علمی و فناورانه از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان مورد حمایت و استقبال قرار می گیرد.
گراوند با تاکید بر بهره گیری از دریا به صورت علمی و دانش‌ بنیان گفت: تولید، اشتغال، نوآوری و خلاقیت از طریق شرکت‌های دانش‌ بنیان محقق می‌ شود و دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این راستا گام هایی مهم برداشته است.
وی یادآور شد: برای حمایت و اجرای طرح ‌های دانش‌ بنیان هیچ ‌گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد در همین راستا راه‌اندازی کشتی تحقیقاتی و تخصصی از کارهای خوب و مورد حمایت است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.