عبدالمهدی نصیر زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یونیور سیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا ازجمله رویدادهای بین المللی فراروی دانشجویان دانشگاه پیام نور است.
وی یادآور شد: سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در 18 رشته ورزشی دو و میدانی، بسکتبال، شمشیر بازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، جودو، شنا، تکواندو ،واترپلو، تنیس روی میز، والیبال، تنیس، شیرجه و ژیمناستیک ریتمیک ، تیر اندازی باکمان ، راگبی (7 نفره) ، قایقرانی (بادبانی) و تیراندازی 12 تا 23 تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.
نصیرزاده ادامه داد: مسابقات پاورلیفتیگ استونی و بسکتبال سه نفره مالزی از دیگر رویدادهای بین المللی فراروی دانشجویان پیام نور است.
وی گفت: در این ارتباط ساز و کارهای لازم پیش بینی شده تا دانشجویان برگزیده با نهایت آمادگی در مسابقات شرکت و برای دانشگاه پیام نور افتخار آفرینی کنند.
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به افق مسئولان دانشگاه پیام نور استان بوشهر برای مسابقات ملی دو صحرانوردی جام رعد (رئیسعلی دلواری) با پیگیری های صورت گرفته این مسابقات در تقویم فدارسیون دو و میدانی گنجانده شد.
نصیر زاده اظهار داشت: با گنجانده شدن این مسابقه در فدراسیون دو و میدانی انتظار است روز به روز از لحاظ کمی و کیفی به سطح این رویداد ملی افزوده شود.
وی گفت: در دنیا دوهای ماراتن پنج تا 40 هزار نفره برگزار می شود که گاه می بینیم حتی یک روستا و یا شهر برای برگزاری دو ماراتن تعطیل می شود که اهمیت این مسابقات با افزایش شمار شرکت کنندگان دوچندان می شود.
نصیرزاده اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود در استان بوشهر این امکان وجود دارد که مسابقات ملی دو صحرا نوردی دانشگاه پیام نور در سال های آینده با جمعیتی چند هزار نفری برگزار شود.
وی ادامه داد: اینکه آیین اختتامیه مسابقات در موزه شهید رئیسعلی دلواری پیش بینی شده خود نشان از ارتباط تنگاتنگ ورزش و فرهنگ است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.