درویش عمرانی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 2 بامداد دهم اسفند که شرایط جوی مناسب بود با یک فروند شناور باری و شش سرنشین اسکله قطر به مقصد بندر دیر را ترک کردیم .
وی یادآورشد: در فاصله 35 مایلی بندر دیر طنابی از زیر آب در پروانه موتور گیر کرد و باعث کند شدن سرعت موتور شناور شد.
ناخدای نجات یافته دیری اظهارداشت: از طرف دیگر طوفان سمت شمال هم شروع و به مرور زمان آب وارد بدنه شناور شد طوریکه سه دستگاه پمپ مکنده آب به کار گرفته برای تخلیه آب نیز نتیجه ای نداد و هر سه آن خراب شدند.
اضافه کرد: باوجودی که آب وارد بدنه شناور شده بود تا 18 مایلی بندر دیر رسیدیم و درخواست کمک از طریق بی سیم نیز بی فایده بود و پس از مدتی یک فروندکشتی بزرگ صدای ما را گرفت و به او موقعیت دادیم اما اقدامی برای نجات انجام نشد.
وی افزود: با پرشدن بدنه شناور از آب موتور از کار افتاد و برای نجات خود و دیگر سرنشینان با یک کارتن خرما و 10لیتر آب شناور را ترک و سوار بر قایق نجات شدیم .
ناخدا عمرانی اظهارداشت: سه روز پیاپی بدلیل باد و طوفان شدید خلیج فارس مواج بود و از روز چهارم هوا بهتر شد .
وی ادامه داد: روز ششم یک فروند لنج ماهیگیری متعلق به شیلات جزیره کیش پس از مشاهده قایق نجات به نزدیکی ما آمد و همه سرنشینان را نجات دادند.
وی گفت: ناخدای لنج ماهیگیری پس از دادن آب و غذا ما را به ساحل کیش بردند و از طر یق یک دستگاه خودرو سواری به مقصد بندر دیر حرکت کردیم .
عمرانی گفت: خبرهای مربوط به پیدا شدن ما در کشور قطر که در رسانه ها انعکاس داده شد،کذب بوده است.
بندردیر(dayyer) در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.