به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: قرآن در کنار جنبه های زیبا شناختی مفاهیم بنیادین آن می تواند در هدایت بشر نقش اساسی ایفا کند.
فاطمه کرم پور افزود: هدف اصلی در برگزاری جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر نشر گسترده مفاهیم قرآنی در جامعه و همچنین هم افزایی بیشتر بین دستگاه های متولی فعالیت های قرآنی است.
وی اظهار داشت: به واسطه هنر می توان این مفاهیم را به نحوی شایسته تر در جامعه ترویج داد.
کرم پور افزود: خوشنویسی، عکاسی، فیلم، نمایش و سایر هنرها از جمله ابزاری است که می توان مفاهیم قرآنی را به وجه بسیار زیبایی در جامعه نشر و انتشار دهند.
وی گفت: یکی از دستاوردهای های مهم دولت تدبیر و امید نیز برگزاری جشنواره قرآن و عترت در تمامی استان ها است که با تلفیقی از هنرهای مختلف به شکلی تاثیرگذار برگزار می شود.
کرم پور ادامه داد: در این راستا هفته قرآن و عترت استان بوشهر نیز از 10 تا 16 اسفندماه برگزار شد.
16 اسفندماه سالروز درگذشت آیت الله میرزا معتقد اهرمی(صاحب قران رمز دار) به نام روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده و از سال گذشته در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلف قرآنی در استان بوشهر برگزار می شود.
وی یادآور شد: در دومین دور از هفته قرآنی استان بوشهر بیش از یک هزار و 500 اثر در بخش های مختلف از جمله تلاوت، ادبی، فیلم، عکس، کودک و نوجوان، آواها و نغمه های دینی، صنایع دستی قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کرم پور گفت: بخش کودک و نوجوان، فیلم و عکس و ادبی هفته قرآن و عترت استان بوشهر به ترتیب با 500، 300 و 156 اثر به ترتیب شاهد بیشترین آثار دریافتی بودند.
در این آیین با اهدا لوح و وجه نقد از برگزیدگان بخش های مختلف تجلیل شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.