به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی، مشارکت معنوی و در کنار هم بودن درجامعه است.
احمد لطفی در آیین جشن نیکوکاری در مدرسه زینبیه شهر بوشهر افزود: در این روز نهال نوع دوستی و محبت در جامعه کاشته می شود تا دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای ایران اسلامی بتوانند از هم اکنون فرهنگ احسان را تمرین کنند.
وی بیان کرد: در کنار تلاش دولت تدبیر و امید در عرصه فقر زدایی افزایش میزان مشارکت خیران و نیکوکاران را در سطح جامعه شاهد هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: رسیدگی، شناسایی ریشه های فقر و تلاش برای توانمند سازی خانواده های زیر پوشش و توسعه و ترویج فرهنگ احسان، نیکوکاری و مشارکت اجتماعی در کنار خدمات دولت از جمله اقدامات مهم این نهاد حمایتی در طول 40 سال گذشته است.
وی یادآور شد: جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور امروز تا روز جمعه در مدرسه ها، میدان های مهم شهر، جایگاه نماز جمعه و مراکز نیکوکاری برای جلب کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان بوشهر برپا می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرگفت: تلاش می شود با همت خیران، نیکوکاران و حامیان طرح اکرام امسال به 12 هزار فرزند یتیم و غیریتیم (محسنین) هدیه نوروزی داده شود.
وی یادآور شد: با توجه به وجود 70 هزار مشترک صدقات خانگی در استان بوشهر قرار است 40 درصد این مشترکان با عنوان ارزاق شب عید سبد کالایی به ارزش سه میلیون ریال به نیازمندان هدیه دهند.
لطفی گفت: سال گذشته مردم نیکوکار استان بوشهر 550 میلیارد ریال به جشن نیکوکاری هدیه کردند وپیش بینی می شود امسال این کمک ها تا 750میلیارد ریال افزایش یابد.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 90 هزار نفر در قالب 44 هزار خانوار در استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در آستانه عید سعید باستانی نوروز شاهد برگزاری جشن نیکوکاری هستیم که می تواند طلیعه ای مناسب در نوعدوستی تلقی شود.
مجید خورشیدی افزود: در قرآن کریم آیات فراوانی در باره انفاق و نوع دوستی بیان شده که نشان از اهمیت این فریضه الهی است و اگر می خواهیم انسانی در تراز الهی باشیم باید از چیزهای خوبمان هدیه و انفاق دهیم.
وی ادامه داد: بخشندگی تنها با مسائل مادی محقق نمی شود بلکه با مهربانی و اخلاق محور بودن هم می توان سخاوتمند بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: این افتخار برای 10 کشور است که عید نوروز که نشات گرفته از تمدن ایرانی است را برگزار کنند و نیاز است فرزندان ایران زمین بر خود ببالند که در این کشور اسلامی زندگی می کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.