به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز دوشنبه در همایش بزرگداشت یکصد و بیستمین سال تاسیس مدرسه تاریخی سعادت افزود: با توجه به جایگاه و پیشینه فرهنگی و تاریخی مدرسه سعادت شورای شهر بوشهر همواره توجه ویژه ای به این بنای تاریخی دارد.
وی بیان کرد: این مدرسه در عمرث 120 ساله خود دستاوردهای ارزشمندی را در عرصه تاریخ ایران خلق کرده است.
دهدار اظهار داشت: مدرسه سعادت در چند دهه گذشته استادان، نویسندگان، شاعران، معلمان را در خود پرورش و تعداد بسیاری از شهیدان انقلاب اسلامی و جبهه و جنگ را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
شهردار بندر بوشهر گفت: چنانچه بوشهر قصد رسیدن به سعادت دارد راه تحقق این مهم از مدرسه سعادت می گذرد.
سید نورالدین امیری افزود: سالروز تاسیس مدرسه سعادت بهترین روزی بود که می توانست به عنوان روز بوشهر نام بگیرد.
وی اظهار داشت: این مدرسه خواستگاه علم و فرهنگ مردم و به نوعی تاریخ و شناسنامه بوشهر محسوب می شود.
امیری افزود: در این ارتباط انتظار است که برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی هفته بزرگداشت روز بوشهر بتواند بخشی از شاخصه‌ها و توانمندی‌های این کهن دیار را به نمایش بگذارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تلاش شده برنامه های این هفته هماهنگ با سلایق و علایق مختلف مردم تدارک و محوریت برنامه ریزی ها معرفی هرچه بهتر داشته ها و شاخصه های بندر بوشهر باشد.
در این آیین کتاب خاطرات مطبوعاتی زنده یاد محمدرضا اصلاح بوشهری (دریس کازرونی) با حضور اعضای شورا و شهردار رونمایی شد.
در ادامه لوح یادبود یکصد و بیستمین سالروز تاسیس مدرسه سعادت با حضور معاون پشتیبانی استاندار بوشهر به نوه آن زنده یاد اهدا شد.
اجرای گروه سرود سعادت به سرپرستی علی احمدی و گروه موسیقی مفتون به سرپرستی علی‌اکبر هنرور بخش‌های دیگر این آیین بود که با استقبال حاضران واقع شد.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نام گذاری شده که هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.