به گزارش ایرنا، طاهره شمشیری چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: در بودجه سال جاری میزان اعتبار پیش بینی شده برای بزرگداشت روز بوشهر چهار میلیارد ریال است که از این میزان یک میلیارد ریال آن به پرداخت بدهی های مرتبط با برنامه های بزرگداشت روز بوشهر در سال های گذشته اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از گروه های فرهنگی و هنری مطالبات چندین ساله از شهرداری داشتند شورای شهر تصمیم گرفت 25 درصد از اعتبارات بزرگداشت هفته بوشهر را به پرداخت بدهی های این حوزه اختصاص دهد.
شمشیری اظهار داشت: رویکرد امسال روز بوشهر تلفیقی از نظرات صاحب‌نظران در این حوزه است و کمیسیون فرهنگی شورا و موسسه فرهنگی شهرداری بوشهر نیز برای برگزاری مراسم روز نکوداشت بوشهر برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است.
وی ادامه داد: بودجه شورا و شهرداری کفاف همه ایده‌ها و برنامه‌ها در هفته بوشهر را نمی‌دهد که در این ارتباط برخی از برنامه‌ها حذف شده است.
عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: کل هزینه‌های روز بوشهر شاید در حد سنگ‌فرش یک خیابان کوچک هم نباشد و برای هزینه‌های هفته بوشهر بدون شک کمبودهایی وجود دارد.
شمشیری تاکید کرد: انتظار می‌رود که سایر دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را در اجرای برنامه‌های روز بوشهر داشته باشند.
وی افزود: تاکنون هیچ دستگاهی پیشنهادی برای مشارکت در روز بوشهر نداشت و این در حالی است که روز بوشهر متعلق به همه دستگاه‌ها و مردم است و مشارکت نکردن ادارات در این مهم خوشایند نیست.
شمشیری یادآور شد: هدف از برگزاری هفته بوشهر این است که مردم بوشهر با وجود همه کم و کاستی های موجود به شهر و دیار خودشان افتخار کنند.
شهردار بوشهر گفت: تلاش شده تا برنامه‌های هفته و روز بوشهر به گونه‌ای باشد که این شهر به همه نقاط کشور و جهان معرفی شود.
سید نورالدین امیری اظهار داشت: این شهر در کنار سواحل زیبای خلیج فارس از ادوار مختلف تاریخی با دیگر بنادر خلیج فارس تعامل و مراوده داشته است از این رو امسال تلاش شده به طریقی با دیگر کشورها ارتباط برقرار شود.
وی گفت: در این ارتباط در هفته بوشهر از سرکنسول‌های کشورهای حوزه خلیج فارس در این مناسبت دعوت شده است.
امیری ادامه داد: اولیاء و فرزندان شهدا اسوه‌های ایثار هستند که در مراسم هفته بوشهر به پاس تجلیل از رشادت شهدای گرانقدر نشان ایثار و لیافت به خانواده های شهدا اعطا می‌ شود.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه در ویژه برنامه ها موسیقی نواحی بخوبی مورد توجه قرار نگرفته تلاش شده در هفته بوشهر نگاه ویژه‌ای به این نوع موسیقی شود.
سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بوشهر 18 اسفند به عنوان روز بوشهر نام گذاری شده که هر سال از 12 تا 18 اسفند برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.