به گزارش ایرنا، کارگردان نمایش ' حماسه دلاوران' در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایش که در سه قسمت مجزا تعریف شده با محوریت مقاومت به دلاوردی های شهیدان رئیسعلی دلواری، احمد خان تنگستانی و نادر مهدوی پرداخته شده است.
علی قربانی افزود: متن این نمایش توسط پیشکسوت عرصه تئاتر استان بوشهر ایرج صغیری تهیه شده وبازبینی متن نمایش نیز از سوی کارگردان نمایش انجام گرفته است.
وی یادآور شد: تولید حماسه دلاوران نزدیک به یکسال زمان برده و امیدواریم این اثر نقطه آغازی بر شروع کارهای هنری برای معرفی روزافزون چهره های تاریخ ساز و قهرمان استان بوشهر باشد.
قربانی ادامه داد: نمایش 'حماسه دلاوران' از 12 اسفندماه به مدت 10 شب در سالن شهدای امور تربیتی کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) بوشهر اکران عمومی می شود که علاقه مندان می توانند بلیط این نمایش را از سایت www.boushehr.live تهیه کنند.
وی اظهار داشت:باتوجه به دغدغه ای که حوزه هنری استان بوشهر در تولید اثرهای هنری با محوریت مقاومت داشته تولید این اثر نمایشی توسط هنرمندان بومی این استان در دستور کار قرار گرفت.
بازیگر نقش احمد خان تنگستانی در نمایش 'حماسه دلاوران' گفت: اصالت تنگسیری و تکلیف در ادای دین به دلیران این دیار باعث شد تا اجرا نقش احمد خان تنگستانی را عهده دار شوم.
اهورا بارانی اظهار داشت: با توجه به زندگی در طایفه تنگسیر به نوعی از دوران کودکی مهیای اجرا در چنین نقشی شدم.
وی گفت: این روزها که دوران جنگ نرم و سخت است وظیفه داریم با تولید اثرهای هنری و معرفی چهره های مغفول مانده تاریخ استان در این حوزه ایفای نقش کنیم.
بازیگر نقش شهید رئیسعلی دلواری در نمایش 'حماسه دلاوران' نیز گفت: در این نمایش بخوبی نمایان است که هر چند لباس و پوشش جوانان این دیار عوض شده ولی در صورت تکرار تاریخ و جنگ این جوانان با همان لباس و روحیه مقاومت آماده دفاع از مرز و بوم خود هستند.
امین احسانیان ادامه داد: اندیشه جوانان این دیار و سامان در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر آنانی که چشم طمع به این مملک دارند امروز با وجود همه مشکلات موجود در بلوغ کامل است و این زاویه بخوبی در نمایش 'حماسه دلاوران' نمایان است.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: این واحد تولید آثار با موضوع های اخلاقی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دفاع مقدس و شعار را در محور کارهای خود قرار داده است.
عبدالمهدی انصاری ادامه داد: در این راستا امسال اثرهایی با عنوان ' شاپرک خانم' ویژه کودکان و نوجوانان'، 'روزهای بی قوام' مربوط به دوران انقلاب'، 'حماسه دلاوران' مربوط به دلاور مردی های سه شهید شاخص تاریخ استان بوشهر توسط واحد نمایش حوزه هنری استان بوشهر تولید شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.