به گزارش ایرنا، معاون دفتر امور آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: با راه اندازی این سامانه اطلاعات هماهنگ بین مسئولان استان برای برنامه ریزی و سیاست گذاری های استانی انجام می شود.
مجید ارجمندی افزود: تاکنون اطلاعات100 هزار نفر از زوجین در این سامانه ثبت شده است و این مبنای خوبی برای تصمیم گیری مسئولان است.
وی اظهار داشت: تاکنون در آسیب های اجتماعی بانک اطلاعاتی منسجمی در زمینه طلاق وجود نداشت و این نخستین بانک منسجم اطلاعاتی است که اطلاعات زوجین را ذخیره می کند.
ارجمندی اضافه کرد: هدف از راه اندازی این سامانه این است که همسران دچار مشکل و اختلاف، قبل از اینکه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند، از طریق سیستم غربال این سامانه که شامل مددکار اجتماعی، روان شناس و کارشناس خانواده است، مشاوره هایی را دریافت کنند که به سازش منجر و از وقوع طلاق جلوگیری شود.
وی افزود: در زمان حاضر 213 مرکز کنترل و کاهش طلاق در کشور وجود دارد که با توجه به تفاهم صورت گرفته با بخش پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تلاش می شود از این پس با راه اندازی این سامانه منسجم تر حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 350 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است که با توجه به دسترسی آسان در ارتباط با موارد بحرانی اقدام های سریعی از سوی کارشناسان این بخش انجام می شود.
ارجمندی افزود: خدمات رسانی به کودکان خیابانی از جمله دیگر وظایف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی است که درزمان حاضر 10 هزار کودک در قالب 80 مرکز در کشور نگهداری می شوند.
وی یادآور شد: از این تعداد مرکز 30 مرکز شبانه روزی و 50 مرکز روزانه است که با توجه به مناسب نبودن شرایط اعتباری تلاش می شود با استفاده از توان بخش غیردولتی به جامعه هدف خدمات رسانی لازم انجام شود.
ارجمندی گفت: حمایت از دختران در مرز آسیب و زنان خشونت دیده در سطح 22 خانه امن از دیگر خدماتی است که بهزیستی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می دهد.
وی سیاست های کلان دفترامور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی را استفاده و بهره مندی از ظرفیت مراکز غیر دولتی عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.