به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: یکی از اولویت های این استان موضوع انرژی است و بدون شک تحقیق و پژوهش در این بخش می تواند بسیار مفید باشد.
وی بیان کرد: مطالعات امروز در مورد انرژی در استان این امکان را می دهد که اجازه ندهیم در آینده صنعت بدون حساب و کتاب سواحل را اشغال کند.
گراوند با تاکید بر پیگیری امور مربوط به آلایندگی در عسلویه توسط سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از تجربیات و تحقیقات علمی دانشگاه خلیج فارس در این موضوع استفاده کند.
استاندار بوشهر گفت: صنعت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و اگر این صنعت ایرادی هم وجود دارد باید با گفت و گو و مذاکره برای برطرف کردن آن اشکال ها اقدام کرد.
گراوند اضافه کرد: با توجه به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی مرکز پایش و رصد مستمر آب و هوا در عسلویه ضروری است و باید این مرکز هرچه سریعتر راه اندازی شود.
وی گفت:برای حفظ محیط زیست طرح جامع تالاب حله برای حفظ این سرمایه ارزشمند از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تصویب آن نیازمند بررسی بیشتر است.
گراوند افزود: با توجه به ظرفیت های استان بوشهر ایجاد مجتمع بزرگ رفاهی تفریحی بهزیستی در جنوب کشور با همکاری بهزیستی از محل اعتبارات استانی و سازمان بهزیستی به صورت مشارکتی انجام می شود و در این زمینه ما آماده پرداخت 50 درصد اعتبار سهم استان هستیم.
وی بر ضرورت صرف جویی در مصرف آب بویژه در ادارات تاکید کرد و گفت: صداو سیما و سایر رسانه ها در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
استاندار بوشهر افزود: هزینه کرد اعتبارات تجهیز و تعمیر در دستگاه های اجرایی باید با برنامه انجام شود و دستگاه های اجرایی تعهد اضافی برای سازمان ها ایجاد نکنند.
وی در مورد مبادله موافقت نامه در ماه پایانی سال افزود: فرمانداران و مدیران اجرایی برای اصلاح موافقت نامه ها، فقط موارد بسیار ضروری را پیگیری کرده تا موضوع مبادله موافقت نامه های به روزهای پایانی سال موکول نشود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.