به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری مشاغل حوزه کشاورزی در استان بوشهر توسعه چشمگیری یافته است.
وی بیان کرد: باتوجه به ظرفیت آب و هوایی استان کشت گلخانه ‌ای بسیار مناسب است و در این راستا از ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای حمایت ویژه می شود.
گراوند اظهارداشت: در زمینه تسهیلات رونق تولید با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی رونق خوبی در این بخش ایجاد شده است.
استاندار بوشهر تصریح کرد: در بحث بازآفرینی بافت‌های فرسوده نیز انتظار است با همکاری و محوریت اداره کل راه و شهرسازی و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط اقدام های لازم انجام شود.
گراروند گفت: تحقق این مهم علاوه بر اشتغالزایی در زیباسازی بافت‌های فرسوده نیز تاثیرگذاری بالایی دارد.
وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب افزود: مسئولان باید در راستای امیدآفرینی در جامعه اهتمام ورزند که این مهم با کار و تلاش شبانه‌روزی و فعالیت جهادی و حداکثری محقق می‌شود.
استاندار بوشهر گفت : در این ارتباط همه مدیران موظف هستند آستین‌ها را بالا زده و با کار شبانه ‌روزی رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان بوشهر نیز گفت: ارائه تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال پایدار و کاهش معضل بیکاری است که در سال جاری در این استان اقدام های موثری در این مسیر انجام شده است.
رضا عوض‌ پور افزود: امسال در حوزه جهاد کشاورزی نیز بیش از 700 پرونده با یکهزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان تسهیلات بیش از یکهزار و 800 شغل در این حوزه ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: فعال‌سازی پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا برخوردارند در دستور کار است تا با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این پروژه ها تکمیل شوند.
عوض پور یادآور شد: مشکلات و دغدغه‌های واحدهایی که غیر فعال یا راکد هستند بررسی شده که انتظار است با ارائه راهکارهای لازم شاهد فعال ‌سازی مجدد این واحدها و حضور آنها در چرخه تولید باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان بوشهر گفت:کمبود نقدینگی، انباشت بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی از قبیل بدهی‌های بانکی و بیمه‌ای و مالیاتی و همچنین ضعف مدیریت و بازاریابی نیز از جمله مشکلات واحدهای نیمه ‌فعال استان بوشهر است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.