به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری این شهرستان روز سه شنبه به نقل از مهدی بهشتیان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم افزود: درصورتی که این کالاها به مقصد رسید صاحب اصلی آن در شهر محل سکونت خود سود می برد و اگر گرفتار قانون شد سناریو جوری چیده می شود که صاحب بار وارد قضیه نمی شود و ناخدا و ملوان ضرر خواهند کرد.
وی بر فرهنگ سازی استفاده نکردن از کالای قاچاق و حمایت از کالای داخلی تاکید کرد و اظهارداشت: ایجاد اشتغال، کنترل مبادی ورودی کالاهای قاچاق، مبارزه جدی و رسیدگی سریع قضایی، حمایت از معیشت مردم از مهم ترین اولویت های مبارزه با قاچاق در شهرستان دیلم است.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم گفت: تعیین و تثبیت ارز، افزایش استاندارد و کیفیت محصولات داخلی نسبت به خارجی، ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، بهره گیری از تجهیزات مدرن برای کنترل مرزها و اصلاح قوانین و مقررات جاری از جمله راهکارهای مبارزه با قاچاق در کل کشور است.
وی افزود: به نظر می رسد اقدامات انجام شده برای زدودن آثار زیان بار پدیده زشت قاچاق از سیستم اقتصادی کشور کافی نبوده و نتایج مورد نظر به نحو کامل حاصل نشده است.
بهشتیان اظهارداشت: شهرستان دیلم همچون شهرهای ساحلی همواره با موضوع قاچاق دست به گریبان است که در اولین گام باید زمینه قاچاق را که عمده آن مشکلات اقتصاد داخلی است، شناسایی کنیم.
فرماندار دیلم گفت: معیشت مردم از دغدغه های اصلی دولت و خدمتگزاران نظام است و برای مقابله با مشکلات اقتصادی کشور، مردم در کنار دولت بصورت متحد اقدام کنند.
عبدالامیر قاسمی افزود: در شرایط کنونی حفظ وحدت و اعتماد به دستگاه حاکمیتی ضرورت دارد.
وی اظهارداشت: باتوجه به نیاز داخلی به مواد پروتئینی، خروج دام از کشور جرم و تخلف است و همه باید از قانون تبعیت کنیم.
قاسمی، بر ضرورت مشارکت همه دستگاه ها در پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: علاوه بر برخوردهای سلبی در بحث قاچاق، نیاز به فرهنگ سازی است.
فرماندار دیلم افزود: بهره مندی از ظرفیت های نظام آموزشی، آموزش عمومی، اجرای طرح های تشویقی اشتغالزایی و توجه به ابعاد فرهنگی از راهکارهای عملیاتی پیشگیری از وقوع جرم قاچاق است.
دادستان و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دیلم گفت: هم افزایی و ایجاد تدابیر لازم برای جلوگیری از ارتکاب جرایم از اهداف برگزاری این جلسه است.
احمدرضا دامی افزود: قاچاق پدیده شوم و مخربی است که بر پیکره اقتصاد کشور ضربه وارد می کند و اگر در مبارزه با آن بخوبی عمل نکنیم از یک معضل اقتصادی به چالشی امنیتی تبدیل خواهد شد.
وی اظهارداشت: دستگاه قضایی عزم خود را برای برخورد و مبارزه با قاچاق کالا جزم کرده و هیچگونه برخورد منفعلانه در برخورد با این پدیده از دستگاه های متولی پذیرفته نیست.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم با اشاره به قاچاق احشام زنده و مواد پروتئینی در این شهرستان گفت: در این ارتباط سرویس های متخاصم دخیل هستند و دادستانی با حساسیت خاصی آن را پیگیری می کند.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی موظف هستند از خروج هرگونه دام و مواد پروتئینی به خارج از شهرستان بدون مجوز جلوگیری کنند.
وی گفت: موفقیت در مبارزه با قاچاق در گرو تعاملات همه دستگاه های ذی ربط است.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم افزود: فلسفه کالای ملوانی زمینه ساز جذب گردشگر و اشتغالزایی می شود.
شهرستان تجاری دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر قرار دارد.
6043/6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.