به گزارش ایرنا، سیروس فتحی روز دوشنبه به مناسبت هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تائید رهبر معظم انقلاب فرهنگی و تربیتی است که باید در سطح مدارس اجرا شود.
وی بیان کرد: کار تربیتی تنها مختص مربیان و معاونان پرورشی نیست بلکه همه عناصر تربیت مسئول تحقق ساحت های 6 گانه تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.
فتحی اضافه کرد: وظیفه نهاد امور تربیتی در دهه پنجم انقلاب و به تعبیر رهبر معظم انقلاب آغاز گام دوم انقلاب در قبال تربیت نسلی متعهد، متدین، مسئولیت پذیر سنگین تر است.
وی ادامه داد: به همین دلیل استفاده از همه ظرفیت ها برای اجرای برنامه ها و هدف های سند تحول بنیادین در این شرایط حساس به عنوان یک تکلیف به شمار می رود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای تحقق فعالیت های پرورشی و تربیتی در سطح مدرسه ها و سایر مراکز تربیتی از ظرفیت 820 مربی و معاون پرورشی در سطح استان استفاده می شود.
وی یادآور شد: از این تعداد 645 مربی و معاون پرورشی و مابقی در 21 مرکز دارالقرآن، 10 اردوگاه، 27 کانون فرهنگی تربیتی، 17 هسته مشاوره در سطح استان فعالیت می کنند.
فتحی اضافه کرد: همچنین 154 مشاور برای مقطع متوسطه اول در سطح مدرسه های استان فعالیت و مسئولیت هدایت تحصیلی آنها را برعهده دارند.
وی بیان کرد: برای تقویت بنیه دینی و مذهبی و پاسخ به شبهات در زمان حاضر300 مشاور مذهبی خواهر و برادر در سطح مدرسه های استان حضور دارند و استان بوشهر از جمله استان های برتر در بخش همکاری با حوزه علمیه است.
فتحی برگزاری نماز جماعت در 900 فضای آموزشی، اجرای جشن تکلیف برای 14 هزار دانش آموز دختر کلاس سوم و دانش آموزان پسر پایه هشتم، کسب پنج عنوان برگزیده در جشنواره تجارب برتر، کسب 53 رتبه اول، دوم، سوم و برگزیده کشوری درقالب 70 عنوان رشته، عضویت 11هزار و 850 دانش آموز در شوراهای دانش آموزی، شرکت 27 هزار دانش آموز در اردوهای درون و برون استانی و اعزام هشت هزار و 500 دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور، اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 60 مدرسه دوره متوسطه را از جمله اقدام های انجام شده درسطح استان عنوان کرد.
هشتم لغایت چهاردهم اسفند بعنوان هفته تربیت اسلامی نام گذاری شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.