به گزارش ایرنا، فاطمه کرمپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هفته قرآن و عترت در استان بوشهر برای دومین سال با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفندماه برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این ارتباط برنامه های متنوع و گسترده ای از جمله مسابقات و جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت قرآن و عترت در این استان به اجرا در می آید.
کرمپور اظهار کرد: غبار روبی مقبره میرزا معتقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدار) در محله قدیمی ریشهر با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز نخست و برگزاری یادواره شهدای قرآنی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه روز دوم هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.
وی ادامه داد: اجرای مسابقات استانی در دو بخش خواهران و برادران، همایش تجلیل از برگزیدگان شهرستانی در جشنواره های سرودهای قرآنی، نوحه های پامنبری و خوشنویسی در بخش بزرگسالان و جشنواره نقاشی، نقالی و سرود در بخش کودک و نوجوان از دیگر برنامه های این هفته است.
کرمپور یادآور شد: آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان بوشهر روز ١٥ اسفند سال جاری در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اشاعه فرهنگ غنی و بهره‌گیری از معارف قرآن، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارج نهادن به فرهنگ قرآن از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.
نامگذاری ١٦ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، صاحب قرآن رمزدار است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در شهر اهرم بوشهر متولد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند و سپس عازم عراق شد.
وی در ادامه پس از بازگشت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.