به گزارش ایرنا، سعید کشمیری روز یکشنبه در سومین مدرسه زمستانی سلول های بنیادی و پزشکی و نخستین مدرسه زمستانی فناوری های نوین پزشکی استان بوشهر افزود: اصلی‌ترین سرمایه در حوزه سلول‌های بنیادی دانشمندان، نخبگان و نیروی انسانی خودباور و توانمند است.
وی گسترش علوم نوین پزشکی به عنوان علوم نوظهور در کشور را مورد تاکید قرار داد.
کشمیری بیان کرد: شناسایی و کشف استعدادهای علاقه‌مندان به حوزه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ازجمله وظایف دولت به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم به منظور انجام مطالعه و گسترش تحقیقات به وسیله علاقه‌مندان به حوزه سلول‌های بنیادی ازجمله وظایف نهادهای حاکمیتی است که نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کشمیری افزود: آینده روشن و پر از امید پزشکی بازساختی به منظور درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و نقش آن در ایجاد تحولات شگرف علوم پزشکی نشان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ علم نوظهور دارد.
وی ادامه داد: برگزاری این رویداد علمی برای سومین سال متوالی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان از همت بالا و تلاش بی‌وقفه فعالان این بخش در شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان و همراهی دانشجویان و اساتید علاقه‌مند در این حوزه است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: سلول‌های بنیادی یکی از شاخه‌هایی است که می‌تواند اقتصاد پزشکی را متحول کند.
غلامرضا خمیسی پور افزود: با توجه به‌ضرورت و اهمیت سلول‌های بنیادی و نقش آن در درمان بیماری‌ها امروز شاهد گسترش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سلول‌های بنیادی حتی در کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس هستیم.
خمیسی پور اضافه کرد: گسترش مراکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی موجب درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج و صعب‌العلاج می شود.
وی گفت: آشنایی دانش آموزان و دانشجویان بافرهنگ استفاده و کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه علمی کشور دارد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: فرهنگ استفاده از سلول‌های بنیادی از سوی دانشجویان و نخبگان در پیشبرد اهداف پزشکی بازساختی از اهمیت بالایی برخوردار است.
سومین مدرسه زمستانه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و اولین مدرسه زمستانه فناوری‌های نوین پزشکی با استقبال اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از چهارم تا هشتم اسفند در بوشهر برپاست.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.