نصرالله شفیعی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دور از نگاه سیاسی و جناحی و براساس مصلحت و حفظ 2 اصل جمهوریت و اسلامیت لایحه قانون جامع انتخابات را بررسی و زمینه تصویب آن را فراهم کنند.
وی بیان کرد: طراحی و تنظیم لایحه جامع قانون انتخابات براساس سیاست های رهبر معظم انقلاب توسط دولت تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و با تصویب آن بسیاری از مسائلی که برای دست اندرکاران امر انتخابات روشن نیست، مشخص می شود.
شفیعی اضافه کرد: فراگیری، شفافیت هزینه انتخابات، برگزاری انتخابات الکترونیک و تدوین قانون برای جرائم انتخاباتی از نکات مهم و اصلی لایحه قانون جامع انتخابات است.
وی ادامه داد: با بررسی و تصویب لایحه قانون جامع انتخابات باید دورزدن قانون از طرف کاندیداها محدود شود و قانون به صورتی طراحی شود که راهی برای گریز از آن نباشد.
شفیعی گفت: شفاف سازی نظام مالی در فعالیت های تبلیغاتی انتخابات از نکات مهم لایحه قانون جامع انتخابات است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.
وی یادآور شد: یکی ازآسیب های جدی در انتخابات بحث مالی است که کاندیداها برای انجام تبلیغات لازم نیازمند حمایت مالی هستند و درشرایطی این حامیان مالی کاندیدای مورد نظر را مدیون خود می دانند و همین امر زمینه فساد در جامعه را فراهم می کند.
شفیعی اضافه کرد: برگزاری همزمان انتخابات ها در کاهش هزینه ها تاثیرگذار است و با این کار در وقت مردم و هزینه ها صرفه جویی صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: در بحث نظارت شورای نگهبان در این لایحه باید به گونه ای عمل شود که شورای نگهبان را نسبت به وظیفه اصلی خود محدود نکند زیرا تضعیف نظارت استصوابی شورای نگهبان کیان جمهوری اسلامی را با خطر و تهدید روبرو می کند.
شفیعی در باره ترکیب هیات اجرایی مرکزی گفت: ترکیب اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات نیاز به تامل بیشتری دارد و باید از مرحله شعاری خارج شود.
لایحه اصلاح قانون انتخابات، انتخابات های ریاست جمهوری،‌ مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراها را شامل می شود و موضوعاتی همچون شفافیت مالی و استانی شدن انتخابات از جمله مواردی است که در آن مطرح شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.