رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر در این آیین گفت: این شهرستان در طول تاریخ از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراز و نشیب های بسیاری دیده است.
حمید زارعی افزود: این شهرستان از بزرگان و عالمان مطرح و شناخته شده ای برخوردار است که در طول تاریخ نقشی تأثیر گذار و مهم در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور داشته اند.
وی اضافه کرد: شهرستان دشتی به دلیل دارا بودن نیروی انسانی توانمند و موقعیت طبیعی و منابع کارآفرین از لحاظ اقتصادی و تجاری در 2 قرن اخیر شناخته شده و بسیار فعال بوده است.
زارعی تاکید کرد: در زمان حاضر این شهرستان با پرورش نخبگان و نیروی انسانی با استعداد و جوان در زمینه ی اقتصادی و تجاری بیش از پیش شکوفا شده و رو به پیشرفت و ترقی است.
نویسنده کتاب تحولات اقتصادی دشتی در دو قرن اخیر گفت: در این کتاب سعی شده تحولات اقتصادی شهرستان دشتی در طی 200 سال اخیر مورد بررسی قرار گیرد و در این اثر علاوه بر منابع، مجموعه اسناد چاپ نشده و تحقیقات میدانی پر کاربرد بوده است.
طیبه ادریسی افزود: هدف از تألیف این اثر به تصویر کشاندن سیمایی از اقتصاد و تجارت این شهرستان در 2قرن اخیر است.
وی افزود: در زمینه تحولات اقتصادی و تجارت دشتی تاکنون اثر مستقلی به رشته تحریر در نیامده و فقط در چند اثری که در مورد تاریخ این شهرستان تألیف شده به صورت پراکنده به اقتصاد این شهرستان اشاره شده است.
ادریسی اضافه کرد: این کتاب در چهار بخش و 15 فصل توسط انتشارات نگاه آشنا در ٢٢٤ صفحه چاپ شده است.
وی ادامه داد: بخش اول به جغرافیای طبیعی، تاریخی و اقتصادی دشتی اختصاص دارد و در بخش دوم به تحولات اقتصادی شهرستان در دوره ی قاجار پرداخته می شود.
ادریسی افزود: بخش سوم به تحولات اقتصادی شهرستان دشتی در دوره ی پهلوی اختصاص دارد و در نهایت بخش چهارم به تحولات اقتصادی این شهرستان در انقلاب اسلامی می پردازد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.