به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان روز سه شنبه درگردهمایی روحانیون و طلاب انقلابی بوشهر درلبیک به پیام تاریخی رهبر انقلاب با موضوع نقش حوزه های علمیه درتحقق گام دوم انقلاب افزود: تحولی که طلبه ها باید دربرنامه های تحصیلی حوزه ایجاد کنند نیاز نیست که تنها از قم آغاز شود بلکه درمجموعه های کوچک و مستقل تر نیز این مهم قابل تحقق است.
وی اضافه کرد: یک عالم دینی باید در تربیت جامعه و مخاطبان خود کار را به جایی برساند تا آنها را وادار به کارگروهی در زمینه فعالیت های اقتصادی و از این طریق آنها را در سود و زیان یکدیگر شریک کند.
پناهیان ادامه داد: حوزه های علمیه با تولید علم مرتبط با سبک زندگی، عقب ماندگی ها را جبران کنند.
وی اظهارداشت: در بخش آموزش و پرورش شاید این نیاز وجود داشته باشد که سطح تحصیلی دانش آموزان از 12 به 10 سال کاهش یاید زیرا اکنون دوران دبیرستان بطور کامل وقت دانش آموزان را پر نمی کند.
وی بیان کرد: دانش آموزان در دوران دبیرستان نیاز به کار آفرینی و کسب توانمندی لازم در این عرصه دارند.
پناهیان ادامه داد: آموزش و پرورش چنانچه متحول شود به جای 2 درصد دانش آموزان شاید نزدیک به 90 درصد دانش آموزان در آینده دانشمند شوند.
وی گفت: در کنار مساجد نیز باید کارآفرینی و کارآموزی برای جوانان تبدیل به یک مسئولیت و ارزش شود.
پناهیان اظهارداشت: بخش دولتی به تنهایی جوابگوی اشتغال نیست وباتوجه به اینکه بر خی از کارمندان دربدنه دولت خود را مسئول نمی دانند چه بسا این روحیه آنها به کانون خانواده نیز کشیده شود.
وی در باره وضعیت بانکداری در کشور اظهارداشت: روح حاکم بر اسلام با این سبک بانکداری که مردم از طریق نگهداری سپرده در بانک ها کسب سود داشته باشند، در تعارض است.
پناهیان در باره گام دوم انقلاب بیان کرد: گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب با ظرفیت بسیار خاصی طراحی شده با هدف کمک به انقلاب است که سرفصل مشترک آن به چگونه زندگی کردن ارتباط داشته و همگان باید همگام با آن قدم بردارند.
وی افزود: مردم سالاری تنها به معنی پای صندوق آمدن نیست بلکه مردم در عرصه اقتصادی نیز می توانند مشارکتی فراگیر داشته باشند.
پناهیان اظهار داشت: در این ارتباط مردم می توانند با روحیه برگرفته از تفکر بسیجی دور هم نشسته و فکر کنند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.