به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این جشن گفت: فلسفه از اصلی ترین نیاز روحی انسان یعنی دانستن و فهمیدن که همیشگی است، برخاسته است.
حمید زارعی افرود: فلسفه جست‌ و جوی آگاهانه برای دریافت معنی مفاهیم چالش ‌برانگیز است و تنها یک دغدغه روشنفکرانه نیست.
وی ادامه داد: فلاسفه تلاش می‌کنند با تقویت تفکرشان بتوانند ابعاد مختلف فلسفی نظیر اخلاقی، سیاسی، زیبایی‌ شناختی را بهتر بکاوند و قضاوت‌ های بهتری در این زمینه ارائه دهند.
زارعی بیان کرد: با برگزاری کارگاه فلسفه، لذت درک و معرفت را به ما آموختند و پرسشگری را در شرکت کنندگان کلاس تقویت کردند.
مربی این گارگاه گفت: با فلسفه می توان به پرسش های اساسی بشر پاسخ داد و انسان می تواند به حقایق کلّی موجودات، معرفت پیدا کند.
فریده بهرامی که دارای دکترای فلسفه است اضافه کرد: فلسفه، مانند هر دانش دیگری غریزه کنجکاوی انسان را در زمینه سئوالات و پرسش های مختلف ارضا می کند.
وی بیان کرد: در فلسفه لذتی وجود دارد که از نیاز ما به خود فلسفه، یعنی نیاز به دانستن و فهم جریانات عالم هستی بر می خیزد و گواه این مطلب معنای خود واژه فلسفه یعنی عشق به دانایی و خرد است.
در این آیین با اهدا لوح تقدیر از تلاش های فریده بهرامی مربی کارگاه لذت های فلسفه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی تقدیر به عمل آمد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.