به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای آموزش عالی در استان بوشهر با اشاره به تدوین سند توسعه شاخص‌های کارآفرینی با همکاری دانشگاه‌های استان افزود: باتوجه به اینکه شمار زیادی از طرح های پالایشگاهی و پتروشیمی در طرح توسعه ای پارس جنوبی در شهرستان عسلویه استقرار دارد ضرورت اهتمام به حفظ محیط زیست منطقه را دوچندان کرده است.
وی یادآورشد:توسعه و حمایت از سرمایه‌های انسانی امری مهم و ضروری است و در این راستا توسعه شاخص‌های کارآفرینی در دانشگاه های استان باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر گفت:نیروی انسانی توانمند و نخبه از بزرگترین سرمایه های اجتماعی جامعه به شمار می رود.
وی بیان کرد: در تحقق اشتغال نباید فقط به اداره ها و دستگاه‌های دولتی نگاه کرد بلکه توجه به طرح‌های کارآفرینی در اولویت قرار دارد.
گراوند اضافه کرد: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر باید خدمات مورد نیاز خود را از واحدهای مختلف استان تامین کنند.
استاندار بوشهر گفت: هر چند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بخشی از اشتغال مستقیم استان را ایجاد می‌ کنند ولی بخشی دیگر از اشتغال می‌ تواند از طریق دریافت خدمات از واحدهای تولیدی مستقر در استان محقق شود.
استاندار بوشهر گفت: باید به دانشگاه خلیج فارس به عنوان یک مرکز آموزش عالی با نگاه بین‌المللی توجه شود تا هدف های مورد نظر این دانشگاه محقق شود.
وی یادآورشد: پرورش آرتمیا با همکاری دانشگاه خلیج فارس و شیلات استان بوشهر و برخی مراکز آموزش عالی آغاز شده که این مهم نقش مهمی در تولید، اشتغال و توسعه طرح‌های دانش بنیان دارد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.