به گزارش ایرنا، سعید زرین‌فر روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: اکنون بر اساس تصمیم این ستاد گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم 115 هزار ریال در استان بوشهر در مراکز گوناگون درحال توزیع است.
وی بیان کرد: استان بوشهر دارای 200 واحد مرغداری است که میزان تولید گوشت آنها بیش از نیاز استان است.
زرین فر ادامه داد: به سبب اینکه توزیع گوشت به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود بخشی از تولید استان به استان‌های دیگر تعلق دارد.
وی افزود: بیش از 2.2 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده که اواخر اسفند تولیدات آنها وارد بازار می‌شود که این مهم کمک شایانی به تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان بوشهر است.
زرین‌فر با تاکید بر نظارت بیشتر بر قیمت کالا و محصولات دامی و کشاورزی مورد نیاز مردم اظهار داشت: برخورد با متخلفان صنفی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا گشت‌های نظارتی افزایش یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: به استناد قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی مصوب اسفندماه سال 1391 کلیه اختیارات و وظایف در سیاست‌گذاری ، برنامه‌ریزی و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای اساسی از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.
سید حسین حسینی محمدی افزود: بر این اساس تامین ، توزیع و تنظیم بازار مرغ و گوشت بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام استان است.
وی ادامه داد: براساس مصوبه تنطیم بازار کشور در هفته گذشته و آنالیز ارائه شده توسط وزارت جهاد کشاورزی قیمت جوجه یک روزه 28 هزار ریال و قیمت مصرف کننده مرغ گرم هر کیلوگرم 115 هزار ریال تعیین شده است.
حسینی محمدی ادامه داد: در این ارتباط با هدف تشدید بازرسی ها در سطح بازار استان نیز با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اقدام هایی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در دست اجراست.
وی افزود: در این ارتباط نظارت ها به صورت محسوس و نامحسوس تا چند برابر افزایش یافته و همچنین از تک تک شهروندان نیز درخواست می شود تا به جمع بازرسان افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه شوند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.