به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این آیین گفت: در این نمایشگاه 40 پوستر از هنرمندان 23 کشور جهان با موضوع تروریسم در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.
امید پارسایی فر افزود: از جمله کشورهایی که آثار هنرمندان آنها در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمده روسیه، کرواسی، لیتوانی، مصر، ترکیه و چین است.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه با 40 پوستر به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و محکومیت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان که در آن نزدیک به 40 نفر سپاهیان قهرمان قرارگاه قدس زخمی و یا به شهادت رسیدند، برپا شده است.
پارسایی فر یادآور شد: آثار داخلی ارائه شده در نمایشگاه نیز حاصل کار هنرمندانی است که پس از حضور در ورک شاپ های سازمان حوزه هنری موفق به تولید این آثار شدند.
وی افزود: برپایی این نمایشگاه در واقع پاسخ مناسب و فوری به حادثه تروریستی و دردناک سیستان و بلوچستان است که با توجه به اینکه آثار این چنینی در سریع ترین زمان ممکن منتقل دهنده پیام می شوند این نمایشگاه حائژ اهمیت ویژه ای است.
پارسایی فر یادآور شد: همچنین این نمایشگاه فرصتی برای هنرمندان هم استانی است تا از آخرین تکنیک های طراحی پوستر هنرمندان داخلی و خارجی بهره مند شوند.
معاون فرهنگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: این نمایشگاه در واقع یکی از دستاوردهای اصلی آن تحقق فرمان رهبر انقلاب است که فرمودند پیام باید در قالب هنر به مخاطب ارائه شود زیرا تاثیرگذاری آن روی آحاد مردم بیشتر است.
غلامرضا جمالی افزود: هر کدام از پوسترهای ارائه شده در نمایشگاه می تواند کار چندین ساعت سخنرانی را انجام دهد و این یک الگو برای انتقال پیام های مهم در حوزه های مختلف است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی نیز گفت: این نمایشگاه حوزه هنری یک کار با ارزش و برخوردار از کیفیت بالا است که می تواند به بهترین شکل ممکن خطر تروریسم و جنگ افروزی را به تصویر بکشد.
حمید زارعی افزود: در این روزها که آغاز دهه پنجم عمر شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی است تا نسل جدید بخوبی با گذشته و سختی هایی که بر نظام جمهوری اسلامی گذشته آشنا شوند.
وی ادامه داد: با نفوذ کانال ها و رسانه های ماهواره ای و تحمیل خوراک فکری کشورهای بیگانه به کشور نیاز است با استفاده از هنر علاوه بر دادخواهی، مظلومیت و ارزش های کشور را به نمایش بگذاریم که برپایی نمایشگاه های هنری ابزار مناسبی برای تحقق این مهم محسوب می شود.
نمایشگاه ملی پوستر محکومیت تروریسم از امروز تا سوم اسفندماه در نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و عصر از 17 تا 21 پذیرای بازدید کنندگان است.
در حاشیه آئین افتتاحیه این نمایشگاه گروه سرود مدرسه ولایت شهر بوشهر با پوشش لباس نظامی به اجرا سرودی انقلابی پرداختند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.