به گزارش ایرنا، حمید بردستانی روز شنبه در بازدید از سایت پسماند برازجان افزود: مدیریت پسماندهای شهری یکی از مسائلی است که بر ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی شهرها اثری مستقیم دارد.
وی اضافه کرد: در این ارتباط فرهنگ‌ سازی و آموزش‌های شهروندی، استفاده از راهکارهای نوین جمع‌آوری و حمل زباله، توجه ویژه به بخش بازیافت ازمبدا، حرکت به سمت تولید کمتر پسماند وبکارگیری تکنولوژی‌های روز بازیافت از اصول قطعی چنین مدیریتی است.
بردستانی اظهار داشت: هم اکنون سالانه میلیاردها ریال در شهرهای استان بوشهر برای جمع آوری و امحای زباله صرف می‌شود که این موضوع علاوه بر اثرات زیست محیطی ناشی از تولید پسماندهای شهری لزوم توجه جدی به این مساله را نمایان می سازد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ترکیب پسماندها با توجه به نوع فرهنگ و سبک زندگی در فصول متفاوت سال تغییر می‌کند، در نتیجه نسخه یکسانی برای مواجهه با مساله پسماندهای شهری وجود ندارد.
بردستانی ادامه داد: اولویت‌های مدیریت پسماند شهری به ترتیب شامل اجتناب از تولید، کاهش تولید، بازیافت مواد و انرژی و در نهایت دفن پسماند است.
وی افزود: شهرداری‌ها، پیمانکاران و شهروندان سه رکن اساسی مدیریت پسماند شهری هستند بنابراین آگاهی بخشی به شهروندان نسبت به انجام وظایف شهرنشینی و ایجاد حس تعهد برای مشارکت در مدیریت پسماندهای شهری، یکی از ارکان اساسی موفقیت چنین مدیریتی است.
مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: امروزه مدیریت پسماند شامل اقداماتی مبتنی بر فناوری‌های نوین است که در بخش های جمع آوری، حمل و نقل، پردازش و دفع پسماند مورد استفاده قرار می گیرد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.