به گزارش ایرنا، فاطمه فخری روز شنبه در آیین پایانی هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خلیج فارس در استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه همه کارهای جشنواره تئاترمعلولان توسط خود آنها برگزار می شود و ما به عنوان یاری گر در کنارآنها هستیم این توانمندی و قابلیت آنها را بیشتر برای جامعه به نمایش می گذارد.
وی تاکید کرد: بوشهر از جمله استان های فعال در جشنواره تئاتر معلولان است به همین دلیل دبیری این جشنواره منطقه ای به استان واگذار شد و با توجه به واگذاری کار به توانخواهان، این کار رضایتمندی بیشتری به دنبال داشت.
بنیانگذار تئاتر معلولان کشور افزود: این روند نه تنها در استان بوشهر بلکه در استان های دیگر هم ادامه خواهد داشت و این مژده را به همه توان یابانی که در این موضوع کار می‌کنند داده‌ایم که هرچه تخصص و توانمندی خود را بالا ببرند، کارهای بیشتری در حوزه جشنواره تئاتر معلولان به آنان سپرده می ‌شود.
وی دربار تحقق اهداف مورد نظر این جشنواره گفت: یکی از اهدافی که ما در بحث توان یابان دنبال می‌کنیم اهداف اجتماعی و مسائلی است که در اجتماع توان یابان با آن روبرو هستند.
بنیانگذار جشنواره معلولان کشور افزود: در حوزه توانبخشی 2 مسیر توانبخشی فردی و اجتماعی دنبال می شود که هنر از جمله ابزاری است که نقشی مهم در آگاه سازی و مشارکت اجتماعی آنان دارد.
فخری افزود: با توجه به ارتقای توانمندی توانیابان در جشنواره های مختلف تئاتر و تحصیل آنان در رشته های مختلف تئاتر، کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه نویسی امروز شاهد کارهای بهتر و تخصصی تری از جامعه هدف در این بخش هستیم.
فخری ادامه داد: در جشنواره منطقه ای خلیج فارس در بوشهر محدودیت موضوع ایجاد نشد و تلاش شد ضمن ارائه کارحرفه‌ای به تماشاگر تاثیر درمانی و درمانگری نیز برای خود آنها داشته باشد.
وی گفت: فعالیت های هنری نقشی مهم در درمان اختلال های حرکتی و رفتاری دارد و تلاش آنها برای یک اجرای خوب را به دنبال دارد.
دبیر هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان خلیج فارس گفت: در ابتدا تصور می ‌شد توان یابان توانایی برگزاری چنین جشنواره ای را ندارند اما تلاش جامعه هدف توانایی آنان را ثابت کرد و همین امر باعث شد دبیری جشنواره منطقه ای به استان بوشهر واگذار شود.
فرهاد فیاض بخش افزود: در جشنواره منطقه ای امسال بیشترین ارسال متن در بخش بازبینی ‌ها انجام شد و از مجموع آثار ارسال شده 13 یا 14 اثر نمایش انتخاب شود.
دبیر هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین خلیج فارس گفت: نمایش‌ها در این دوره به صورت زنده و با سفر تیم داوری و گروه برگزارکننده جشنواره به استان‌ها و شهرهای شرکت کننده در 10 روز انجام شد.
فیاض بخش برضرورت حمایت از تورهای استانی و همکاری در تامین امکانات لازم برای این قبیل جشنواره ها تاکید کرد.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.