به گزارش ارنا، پدرام سلطانی روز پنجشنبه درآیین افتتاح مدرسه یک کلاسه روستای پشت پر دشتستان افزود: 2 مدرسه از این شمار در روستای پشت پر دشتستان احداث و 2 واحد دیگر در روستاهای چاه پهن و چاه تلخ تنگستان آماده بهره برداری است.
وی اضافه کرد: هیچ سرمایه گذاری پرمنفعت تر از عرصه آموزش نیست به همین دلیل با وجود اینکه تا مرحله سوم یا چهارم توسعه پیش آمده ایم اما باید برگردیم به مرحله اول توسعه که آموزش و کم کردن شکاف آموزشی در میان مرکز و پیرامون است تا بتوانیم با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قدم برداریم.
وی اضافه کرد: مدرسه کارخانه ای است که ارزشمند ترین کالاها یعنی انسان های فرهیخته و تحصیل کرده را تولید می کند بدیهی است که منافع سرمایه گذاری در عرصه آموزش می تواند در طول صدها سال شامل جامعه کشور و جهان شود.
سلطانی گفت: بخش خصوصی باید سازندگی در مسیر توسعه را با آموزش، تحول فرهنگی و از میان برداشتن شکاف آموزشی میان نقاط محروم مرزی و مرکز ادامه دهد.
وی افزود: هدف پویش ایران من اعتلای نقش بخش خصوصی در توسعه آموزشی و همراهی بیشتر با جامعه مدنی در این زمینه است.
سلطانی یادآور شد: بهترین سرمایه گذاری در کسب و کار اقتصادی می تواند طی یک سال سرمایه خود را پس دهد اما وقتی روی فرد سرمایه گذاری می کنید هر روز می توند این سرمایه را به جامعه برگرداند.
وی گفت: پویش ایران من با سرمایه گذاری روی عدالت آموزشی و ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار به دنبال آن است که نسل آینده بتواند اقدامات توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند آن را تقویت کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: پویش ایران من در این استان کار ساخت چهار مدرسه در روستاهای پشت پر دشتستان و چاه پهن و چاه تلخ بخش دلوار از توابع شهرستان تنگستان را برعهده گرفت.
احمد مرادی افزود: از این شمار 2 مدرسه یک کلاسه در روستای پشت پر دشتستان و یک مدرسه در چاه پهن بخش دلوار تنگستان افتتاح و بزودی مدرسه روستای چاه تلخ نیز به بهره برداری می رسد.
زنجیره مدارس 'ایران من' در قالب پویش مدرسه سازی توسط اعضای اتاق های بازرگانی سراسر کشور در بخش خصوصی در خرداد 1393 پایه ریزی شد.
این پویش با همکاری فعالان اقتصادی وکارآفرینان با همراهی وهمکاری موسسه خیریه مهر گیتی مسئولیت احداث 100 مدرسه ابتدایی در18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور را در دستور کار داد که تاکنون 63 مدرسه احداث و به بهره برداری رسانده و بقیه مدارس در دست ساخت و تکمیل است.
نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می شوند ایران من گذاشته می شود تا بستری برای سرمایه گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.