به گزارش ایرنا، امیر رضا خادم روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: بخش ورزش در برخی استان های همجوار بوشهر که برخوردار از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند بخوبی از حمایت این صنایع بهره مند می شوند و در ورزش قهرمانی چندین رویداد بین المللی از جمله کشتی، والیبال، بسکتبال را با کمک آنها میزبانی کردند.
وی بیان کرد: در استان بوشهر نیز این صنایع باید به استان کمک کنند اما هنوز شاهد بومی سازی این منابع برای استان بوشهر نیستیم و تحقق این مهم نیاز به پیگیری و رایزنی بیشتری دارد.
خادم تاکید کرد: مدیران صنعت باید حمایت از ورزش استان بوشهر را که یکی از بخش های اجتماعی و مطالبات ورزش استان است، اجرایی کنند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: استان های بوشهر، هرمزگان در بخش ورزش های آبی رشد خوبی داشته اند و در این زمینه با پرورش ورزشکاران مستعد می توان مدال های خوبی در مسابقه های بین المللی کسب کرد.
خادم ادامه داد: منابع حوزه ورزش و جوانان جوابگوی نیاز های ورزش کشور نیست و در این زمینه باید از ظرفیت های بخش خصوصی، خیران و علاقمندان بخوبی استفاده شود.
وی افزود: سهم 9 درصدی ارزش افزوده توسط مجلس شورای اسلامی به حوزه ورزش و جوانان تخصیص یافته که این مهم کمک شایانی به این حوزه ها داشته است.
معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحت اشتغال در حوزه ورزش و جوانان نیاز به ساختاز سازی است و یکی از ماموریت های این وزارتخانه در ساختار جدید مرکز مشارکت ها و سرمایه گذاری در این بخش است.
خادم گفت: در این ارتباط مقرر شده که از محل تسهیلات بانکی 30 هزار میلیارد ریال اشتغال زایی وزارت کار، تعاون و و رفاه اجتماعی به حوزه ورزش و جوانان نیز سهمی تخصیص داده شود.
خادم با اشاره به احداث 167 زمین چمن مینی فوتبال در بوشهر بیان کرد: این طرح اکنون به عنوان یک طرح ملی توسط وزارت ورزش در سایر استان های کشور با حمایت استانداران در دست اجراست.
وی گفت: همچنین در تفاهم نامه ای که با سازمان ثبت املاک و اسناد کشور منعقد شده تمامی هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد دارای شناسه ملی می شوند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.