مهدی ابراهیمی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این صنعت توانسته برای چندین رسته شامل کارگران، اعضای شرکت ها، ماشین های حمل محصول و کارخانه های عمل آوری و بسته بندی در شهرک صنعتی بندرریگ شغل ثابت فراهم و از این طریق کسب درآمد و به اقتصاد و معیشت زندگی آنان کمک شایانی کند.
وی گفت: حمایت، پشتیبانی و خدمات رسانی در روند احداث و فعالیت این سایت ها از عملکرد و خدمات برجسته شیلات درطول دوران 40 ساله انقلاب است.
رئیس شیلات گناوه افزود: آبرسانی و برقرسانی، لایروبی کانال های زهکش و آبرسان، احداث دریچه های هیدرو مکانیکال کانال های آبرسان و آسفالت جاده های دسترسی بخشی از حمایت ها و خدمات ارایه شده توسط شیلات به سایت های پرورش میگوی این شهرستان است.
وی اظهارداشت: سایت های پرورش میگوی این شهرستان در سال 1373 در 3 نقطه حله، ریگ و رودشور جنوبی بخش ریگ فعالیت خودرا آغاز و در طول هر فصل برداشت خوبی از آنان و به خارج از کشور که جنبه ارزآوری دارد، صادر می شود.
ابراهیمی گفت: 6 هزار و 950 تن میگوی پرورشی تنها امسال در سه سایت بندرریگ، رودشور جنوبی و حله این شهرستان تولید و برداشت شد که نسبت به سال گذشته 2 هزار و 616 تن افزایش و توانست از مجموع کل برداشت استان بوشهر که به میزان 20 هزار و 700 تن بود 30 درصد را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: 88 شرکت پرورش میگو در این شهرستان امسال فعال بودند و با شایستگی و تجربه و توان بالا و استفاده از توصیه های دامپزشکی و شیلات افزایش چشمگیری در تولید نسبت به سال گذشته داشتند.
رئیس شیلات گناوه گفت: توسعه صنعت آبزی پروری در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در این ارتباط 2 هزار و 800 هکتار از زمین های ملی در رودشور جنوبی ریگ برای پرورش میگو شناسایی شده است.
وی بیان کرد: زمین های مستعدی نیز برای احداث شهرک شیلاتی در رودشور شمالی و در مجاورت روستای جزیره جنوبی بندرریگ با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای پرورش ماهی زینتی و میگو شناسایی و در نظر گرفته شده که روند اداری و تهیه نقشه را طی می کند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.