به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز جمعه در جمع کشاورزان بخش آبدان گفت: هرچند دشمن در طول چهل سال گذشته با ایران اسلامی در ستیز است اما این دشمنی ها با تدبیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب، هوشیاری مردم و تلاش مسئولان تاکنون راه به جایی نبرده است.
وی اظهار داشت: توجه به تولید داخلی و کشاورزی بهترین کاری است که می توان در مقابل جنگ اقتصادی دشمن انجام داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اضافه کرد: کارگروه رفع موانع تولید در استان و شهرستان ها با هدف رونق تولید و سرمایه گذاری تشکیل و با مصوبات این کارگروه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی برطرف می شود.
وی اضافه کرد: هرچند بانکها سیستم مستقلی هستند اما همکاری آنها برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی ضروری است.
زرین فر بیان کرد: راه اندازی اتحادیه گوجه کاران می تواند در شرایط مختلف با نشست و برنامه ریزی مطالبات فعالان این بخش را پیگیری کند.
وی گفت: پی گیری تعرفه برق کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع خسارت به کشاورزان از جمله مواردی است که مورد توجه مسئولان قرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: این استان با تولید 21 هزار تن میگوی پرورشی مقام نخست کشور را در تولید میگوی پرورشی دارد.
فرماندار دیر گفت: در دهه مبارک فجر امسال 76 پروژه دراین شهرستان افتتاح و اجرایی شد که این نوید بخش توسعه و پیشرفت را دارد.
کریم علی حسنی افزود: شهرستان دیر در زمینه کشت محصول گوجه فرنگی مقام اول استان بوشهر را دارد و تلاش می شود رویکرد گوجه کاران در این بخش توجه به کشت گلخانه ای است.
وی بیان کرد: راه اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان دیر و صادرات آن به خارج از کشور جلو افت قیمت محصول را گرفت.
فرماندار دیر افزود: شهرستان دیر در زمینه دریا، شیلات، کشاورزی و صنایع ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از این ظرفیت ها بهره برد.
وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن گفت: برای حفاظت از انقلاب اسلامی و ادامه راه شهیدان حضور مردم در این حماسه ملی ناامیدی دشمنان اسلام را رقم می زند.
یعقوب کرمی رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان دیر گفت: اعتبار بخشیدن به پروانه نظام صنفی، امهال تسهیلات بانکی، اجرایی نشدن تبصره 35، تعرفه برق، تغییر کاربری، تسهیلات محصول گلخانه ای، بیمه محصولات کشاورزی از مطالبات و خواسته های کشاورزان این شهرستان است.
سید عبدالرسول حسینی رییس شورای اسلامی شهر آبدان گفت: بخشودگی سود و جریمه کشاورزان، افزایش تسهیلات بانکی، راه اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی در جنوب استان، برچسب قیمت روی نهاده های کشاورزی، احداث سدهای جدید برای تقویت سفره های زیرزمینی، گرانی نهاده های کشاورزی از مسائل و مشکلات کشاورزان این بخش است.
آبدان از توابع شهرستان دیر با 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.