مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر:برای مقایسه تحولات این دوران نیاز نیست خیلی به عقب برگردیم،تحولات چند سال اخیر نیز در مورد بانوان نشان می‌دهد که چه اتفاق ها و تحولاتی در دوران انقلاب در این حوزه رخ داده است.

به گزارش ایلنا، مریم آذرشب گفت: یکی از بهترین اتفاقات در حوزه بانوان ایجاد زمینه حضور بانوان توانمند و شایسته استان در قبول مسئولیت‌ها و واگذاری پست‌های مسئولیتی به بانوان با ظرفیت و توانای استان است که افزایش 14 درصدی داشته و باید از نگاه ویژه استاندار بوشهر به این مهم تقدیر کرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: هرچند تا رسیدن به تکلیف واگذارشده و الزام برای واگذاری ۳۰ درصد پست های مدیریتی استان به بانوان فاصله داریم ولی با این روند و نگاه و رویکرد مثبت استاندار بوشهر خیلی زودتر به این درصد و شاید بالاتر از این تکلیفی که سیستم دولتی مشخص کرده دست خواهیم یافت.

وی گفت: در شاخص هایی مانند آموزش و بهداشت آنقدر روند روبه رشد ما شتاب داشته که قاعدتا نیاز نیست حتی یک دوره چهل ساله را بررسی کنیم و پوشش تحصیلی و نرخ باسوادی بالای ۸۶ درصد برای بانوان نشان می‌دهد که فضای آموزشی برای دسترسی به مقاطع تحصیلی تا آموزش عالی  در استان بسیار خوب فراهم شده است و بانوان بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند در این فضا فعالیت کنند.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌ها سعی شده که ریسک پذیری فضای کسب و کار را برای بانوان پایین‌تر بیاوریم و آموزش‌هایی را در حوزه کارآفرینی، ایده‌پردازی، راه اندازی یک کسب و کار از صفر تا صد با همکار ی جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای به صورت یک تعامل و همکاری  بین بخشی شروع کردیم.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.