به گزارش ایرنا، مهدی قره شیخلو روز پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی در بوشهر افزود: شمار تشکل های قرآنی مردمی کشور نیز اکنون 10 هزار تشکل است که در مقایسه با اوایل انقلاب رشد چشگیری پیدا کرده است.
وی بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی نیز توسط قاریان 2 رتبه بین المللی داشتیم که این شمار اکنون به 180 رتبه افزایش پیدا کرده است.
قره شیخلو با اشاره به نقش قرآن در کاهش آسیب های اجتماعی اظهارداشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج سبک زندگی قرآنی در بین قشرهای مختلف جامعه است.
وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باید از همه ظرفیت‌های موجود بویژه در بخش رسانه و مطبوعات برای تحقق این مهم استفاده شود.
قره شیخلو بیان کرد: قرآن کریم فقط برای تبرک نازل نشده و تامل، تفکر و تدبر در آیات قرآن راهگشای بسیاری از مشکلات است.
وی تصریح کرد: در روابط اجتماعی نیز باید بر اساس دستور قرآن کریم عمل کرد.
قره شیخلو در ارتباط با ظرفیت های قرآنی استان بوشهر نیز گفت : این فضای قرآنی در استان باید روز به روز گسترش پیدا کند تا زندگی پاک و طاهری داشته باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در جشنواره قرآنی گلهای فاطمی 970 نفر شرکت کردند که از این شمار 95 نفر حائز رتبه های برتر شدند.
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی از مهم ترین هدف های جشنواره قرآنی گل های فاطمی در استان بوشهر است.
در حاشیه از این مراسم از دستاوردهای قرآنی چهل ساله استان بوشهر که در قالب کتابچه‌ای تهیه و تنظیم شده رونمایی شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.