به گزارش ایرنا، محمد تولیده روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: براساس بازدیدهای میدانی به عمل آمده با همراهی شرکت نفت وگاز گچساران مشخص شد که منشا آلودگی ها در کوه های بی بی حکیمه است.
وی اظهارداشت: شرکت نفت و گاز گچساران با هماهنگی محیط زیست بخشی از لکه های نفتی را در نقطه مشخص شده مهار و از بین برد اما هنوز بخشی از آن وجود دارد که امکان جمع آوری آن بدلیل سخت گذر بودن مسیر دشوار است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: باتوجه به اینکه موادنفتی در سرمنشا آلودگی ها بصورت چاله ای ماندگار شده باید اقدام لازم برای ازبین بردن آن انجام تا در زمان وقوع بارندگی به مناطق پایین دست و ساحل سرازیر نشود.
وی افزود: باتوجه به خسارتی که از لکه های نفتی به شهرستان گناوه بویژه زمین های کشاورزی و دریا وارد شده، این اداره پیگیری های قضایی را انجام داده و پرونده آن در دادستانی با نظارت ویژه دادستان و بازپرس در حال پیگیری است.
درپی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های فصلی بالادست امسال، لکه های نفتی در 2 مرحله در مسیر دره گپ گناوه و بصورت گسترده مشاهده و این نقطه بکر را آلوده کرد.
در مرحله اول بخشی از لکه های نفتی در رودخانه های فصلی جمع آوری و بخش دیگری به خلیج فارس سرازیر و در مرحله دوم نیز حجم دیگری وارد رودخانه و ساحل شد.
شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که برخی تاسیسات نفتی موجود آن در استان بوشهر زیرمجموعه این شرکت قرار دارد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر علاوه بر همجواری با تاسیسات و شرکت های نفتی، درمسیر اصلی و شاهرگ خطوط لوله های انتقال نفت خام در بستر دریا به پایانه نفتی جزیره خارگ قرار دارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.