به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: باتوجه به اینکه ملخ های صحرایی از برخی کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس وارد جنوب کشور شده باید تا قبل از ورود تدابیر و برنامه ریزی لازم اندیشیده شود.
وی گفت: براساس گزارش های مردمی مبنی بر ورود دسته های ملخ صحرایی در مزارع برخی روستاهای این شهرستان بصورت پراکنده، بازدیدهای میدانی انجام و پس از مشاهده به اطلاع رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بصورت تلفنی رسید.
رئیس شورای همانگی مدیریت بحران گناوه اظهارداشت: کارشناسان حفظ نباتات جهادکشاورزی استان بوشهر وارد شهرستان شده و درحال پایش و ردیابی این حشره هستند.
وی گفت: باتوجه به اینکه فصل زراعی امسال پربارش بوده و طبیعت این شهرستان سرسبز و در مزارع محصولات بخوبی ببار نشسته با همدلی و تدابیر لازم، از خطر ملخ های صحرایی عبور خواهیم کرد.
فرماندار گناوه از جهادکشاورزی و مردم این شهرستان بویژه در روستاها خواست در صورت مشاهده ملخ های صحرایی را سریع گزارش تا اقدام های لازم صورت گیرد.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به حساسیتی که در ارتباط با ورود ملخ ها در مناطق جنوبی کشور بوجود آمده وزارت جهادکشاورزی بجد پیگیر و با استان ها و شهرستان ها مکاتبه کرده است.
امان الله حیدری افزود: بمنظور شناسایی ملخ های صحرایی در چندروز اخیر کارشناسان حفظ نباتات استان بوشهر از مزارع این شهرستان بازدید و تاکنون مساله حادی وجود نداشته است.
وی اظهارداشت: درصورتیکه میزان بارندگی ها پس از یک دوره خشکسالی چندین ساله بیش از حد باشد موجب تحریک آنان برای تامین غذا شده و اقدام به مهاجرت بصورت دسته جمعی می کنند.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به اینکه درصورت تهاجم پوره ها و ملخ های بالدار خسارت زیادی به مزارع و محصولات زراعی وارد خواهد شد، جهاد کشاورزی شهرستان های استان بوشهر بخصوص ساحلی در آماده باش کامل برای مقابله با این حشره بسر می برند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.